از تیزر سومین سوگواره هنر عاشورایی بیرق با حضور فرماندار و مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر در زرند رونمایی شد.

حسینی نژاد فرماندار زرند گفت برگزاری سومین سوگواره هنر عاشورایی بیرق از سوی اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان زرند به میزبانی زرند را اقدام ارزشمند در راستای گسترش فرهنگ عاشورا دانست. 

 

وی بیان کرد:اباعبدالله الحسین (ع) قیام عاشورا را خالصانه، عاشقانه، آزادی خواهانه خلق نمود و امروز نه تنها سرنوشت مسلمین را تغییر داد بلکه الگوی برای بشریت است و همه مسلمانان از حماسه حسینی درس آزادگی، رشادت، فداکاری و ایثار می‌گیرند.

وی اشاره کرد: با یک هنر فرهنگ عاشورا را با عکس و فیلم به نسل‌های آینده منتقل کنند.

وی افزود: امروز مقاومت مردم مظلوم عزه ایستادن پای مکتب عاشورا است عزه امروز عاشورا همان کربلا است و میدان نبرد همان یزد زمانه‌ای که مردم‌های بیگناه را به خاک و خون می‌کشند.

هدایت سلطانی دبیر جشنواره نیز گفت: علاقه‌مندان تا ۱۵ شهریور می‌توانند آثار عکس خود را در چهار بخش مستند مفهومی، عکاسی موبایلی، عکاسی مینیمال و ایثار و مقاومت به وبگاه سوگواره beyraghart.ir ارسال کنند.

وی افزود:این رویداد هنری با هدف استفاده از ظرفیت گسترده هنر عکاسی برای ثبت و انتقال فرهنگ عزاداری و نیز فراهم آوردن بستری مناسب برای ارائه توانمندی‌ها و کشف استعداد‌های هنری هم سو با اهداف سوگواره در گستره استانی و در بازه زمانی محرم و صفر برگزار می‌شود.

برچسب ها: عاشورایی ، رویداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار