مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از خرید تضمینی ۳۰۸ هزار و ۸۱۲ تن گندم از کشاورزان زنجانی تا مورخ ۱۰ مرداد ماه سال ۱۴۰۳ در استان خبر داد.

 ولی الله زمانی گفت: تاکنون عملیات خرید تضمینی گندم از طریق ۳۶ مرکز انجام می‌شود و مراکز (۶ مرکز) دیگر همزمان با برداشت و تحویل محصول گندم در مناطق دیگر سطح استان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی اظهار کرد: تاکنون ۴۲ هزار و ۷۲۵ محموله گندم از ۱۳ هزار و ۶۵۱ گندمکار خریداری و در سیلوهای ملکی و بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تأمین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به وسیله بخش دولتی و خصوصی انجام می‌شود، گفت: کشاورزان می‌توانند گندم خود را به مراکز دولتی و خصوصی اعم از کارخانجات آردسازی، سیلوهای ذخیره سازی گندم و مراکز مباشر (اتحادیه تعاون روستایی) تحویل کنند.

زمانی با اشاره به اینکه تاکنون ارزش ریالی خرید تضمینی گندم ۵ هزار و ۴۰۴ میلیارد تومان است، افزود: ۹۶ میلیارد تومان از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجان که تا تاریخ ۱۵ تیر ۱۴۰۳ گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌های لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است، تاکید کرد: گندم کاران جهت سهولت در پرداخت مطالبات، می باست مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی اقدام کنند.

زمانی اظهار داشت: ساعات کار مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان با در نظر گرفتن شرایط جوی مناطق از اول وقت اداری شروع شده و تا تخلیه آخرین محموله نیز ادامه پیدا خواهند کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه گندم‌های سن زده بالای ۴ درصد فقط در سیلوی ولایت سلطانیه تحویل گرفته می‌شود، توضیح داد: محموله‌های گندم بالای ۵ تن در مراکز و سیلوهای استاندارد و کمتر از ۵ تن قابل تخلیه در مراکز مباشر (اتحادیه تعاون‌های روستایی) قابل تحویل است.

وی ادامه داد: در راستای بررسی کیفیت روند خرید تضمینی گندم توسط اکیپ‌های بازرسی و نظارت کارشناسان اداره کل غله و خدمات بازرگانی با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی از مراکز خرید گندم در استان انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.