مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: طی سالهای اخیر ظرفیت تصفیه ۷۵ هزار مترمکعب پساب در شبانه روز جهت استفاده بخش صنعت و کشاورزی در استان ایجاد شده است.

محمد علی نادرخانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: هم اکنون طی هر شبانه روز بیش از ۴۵ هزار مترمکب پساب در تصفیه خانه فاضلاب تصفیه و ۱۸ هزار متر مکتب از آن به فروش و مصرف صنایع می رسد.

وی اظهار داشت: برای فروش باقی پساب تصفیه شده در حال برگزاری مزایده هستیم تا عمدتا از پساب برای صنایع استفاده شود و در این خصوص اولویت با صنایع است و هنوز برای بخش کشاورزی اقدامی نشده است.

نادرخانی همچنین با اشاره به کیفیت آب در مناطق مختلف استان،‌ تاکید کرد: کیفیت آب زنجان بسیار بالاست و برای اثبات این موضوع هر یک از شهروندان می توانند نمونه ای از آب را در هر آزمایشگاهی بررسی کنند.

وی ادامه داد: سالهای قبل در مقاطعی ۹۰۰ لیتر در ثانیه آب از سد تهم دریافت می کردیم که این میزان هم اکنون به ۳۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده است که این میزان آب در مخازن مرکزی شهر با آب سطحی اختلاط و بعد توزیع می شود.

این مسوول گفت: زمانیکه میزان این اختلاط ها بالا یا پایین می شود احتمالا طعم آب مقداری تغییر می کند ولی به لحاظ کیفیت افت پیدا نمی کند.

نادرخانی یادآور شد: منابع تامین آب استان شامل سد تهم و چاه‌های شرق زنجان است که یکی از قابلیت های شهر زنجان به شمار می رود که در ۲ طرف شهر قرار دارد و به واسطه طراحی خوب شبکه این قابلیت وجود دارد که هر یک طرف، طرف دیگر را به طور کامل پوشش دهد.

وی گفت: در حالت عادی آب زنجان از اختلاط آب سد تهم و چاه های عمیق، تامین می شود که بسته به فصل و روزهای سال درصد اختلاط آنها تغییر می کند و در فصول گرم بیشتر از آب سد استفاده می شود.

نادرخانی تاکید کرد: تمامی پارامترهای منابع تامین آب زنجان استاندارد است و نگرانی در این خصوص نیست.

وی افزود: به طور معمول ۲۴۲ لیتر آب در شبانه روز و در فصل تابستان بیش از ۳۰۰ لیتر بر اساس نرم های تعریف شده در استان تولید و بنا به نیاز آبی مردم توزیع می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.