مدیرکل بندر شهیدرجایی گفت: استفاده از اکوسیستم‌های دریایی کشور در جهت تقویت گردشگری دریایی و اقتصاد دریا محور خواهد بود.

 

 عباس نژاد مدیرکل بندر شهید رجایی در برنامه روی خط  رادیو اقتصاد با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم که در کشور ما بسیار حائز اهمیت بوده دسترسی به سواحل گسترده در شمال و جنوب کشور و دسترسی آسان به این سواحل بوده است گفت: در این حوزه باید با یک مدیریت هماهنگ و هم راستا در جهت اهداف پیش رویم چرا که در گردشگری جزایر و سواحل از نظر اکوسیستم پتانسیل‌های بسیار زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد:  ایجاد حمل‌ونقل و گردشگری دریایی یکی از  موضوعات مهمی است که می‌تواند به ما در بخش رشد اقتصادی در حوزه دریا و گردشگری دریایی کمک کند. همچنین ایجاد و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و نو دنیا مانند دریا و باد در قالب یک مدیریت همگرا  می‌تواند به این حوزه کمک موثری کند.

مدیر کل بندر شهید رجایی با بیان اینکه هم اکنون دنیا به سمت  استفاده از مرزعه های بادی و خورشیدی  در حوزه دریا رفته است؛گفت:  استفاده از این ظرفیت ها مجموعه اقداماتی است که می تواند  زمینه را برای توسعه دریا محور فراهم کند همچنین با توجه به منابع غذایی که در این بخش وجود دارد زمینه ساز توسعه دریا محور خواهد شد.

عباس نژاد با بیان اینکه یکی از مشکلات ما این است که ساختار متمرکز نداریم گفت: در بسیاری از مناطق دریایی کشور  امکان سکونت وجود ندارد که این خود یک مشکل بزرگ به شمار می رود اما باید در حال حاضر بتوانیم از تمامی ظرفیت ها در این حوزه  استفاده کنیم و و سکونتگاه ها را برای زندگی فراهم کنیم تا بخشی از گردشگری دریایی در این حوزه تقویت شود.

خبرنگار: محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار