سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: تاکنون ۴۲ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که روند بیماری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است.

امین اسدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت، تاکنون ۴۲ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متاسفانه ۳ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.  

او با بیان اینکه تا هفته اول مهرماه امکان شیوع بیماری تب کریمه کنگو وجود دارد، افزود: گرچه روند بیماری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است، اما به افراد و دامداران توصیه می‌شود که نکات پیشگیرانه را کماکان رعایت کنند.

اسدی ادامه داد: علی‌رغم برخورد با عرضه دام در کنار جاده‌ها و کاهش فروش  نسبت به سال‌های گذشته، اما بازهم شاهد فروش و عرضه دام در کنار جاده‌ها هستیم، درحالیکه به سبب شیوع بیماری‌های مشترک دام و انسان این امر به هیچ عنوان مورد تایید سازمان دامپزشکی نیست.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با بیان اینکه طرح تشدید نظارت بر ذبح دام‌ها تا اربعین ادامه دارد، افزود: برخی افراد به غلط تصور می‌کنند که با خرید دام زنده و کشتار، گوشت تازه تری مصرف می‌کنند، درحالیکه این موضوع خارج از فرآیند نظارت دامپزشکی می‌تواند منجر به شیوع بیماری مشترک دام و انسان و حتی مرگ افراد شود. براین اساس افراد در صورت تمایل خرید دام زنده حتما نسبت به تهیه آن از کشتارگاه‌های ثابت در سطح کشور اقدام کنند.

او گفت: با توجه به رعایت نکات بهداشتی و شرعی توسط ناظران شرعی و بهداشتی، مردم به هیچ عنوان نگران مصرف گوشت‌های وارداتی نباشند.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار