رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: معاملات تجارت الکترونیکی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد رشد داشته است

 

امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشست خبری گفت:در سال ۱۴۰۰ حجم تجارت الکترونیک ۱۲۰۰ همت در سال ۱۴۰۱ ،۱۸۰۰ همت رشد و در سال گذشته به ۳هزار ۲۰۰ همت رسیده است.

او تصریح کرد: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۷ ،به تجارت الکترونیک به عدد ۹ هزار همت برسیم،ایم نوید دهنده یک آینده روشن برای صنعت کشور است یکی از مهمترین چالش ها تغییرات تجارت الکترونیک و کسب و کار است،در کشور های پیش رو در اقتصاد دیجیتال مفهم سند باکس مورد تفهیم است.

کلاهدوزان اضافه کرد: مفهوم سندباکس در دنیا عمری ۱۵ ساله دارد و ساختاری برای رگولاتورهایی است که قصد توسعه نوآوری در کسب‌وکار خود را دارند که این مساله نیازمند این است که کسب و کار و تنظیم‌گر بر ای ادامه فعالیت خود به یک زبان مشترک برسند.

کلاهدوزان افزود: خوشبختانه رشد قابل توجه و صعود چشم‌گیر تجارت الکترونیکی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رقم خورده است به طوری که با استقبال فوق‌العاده و همراهی همه صاحبان کسب و کار، حجم معاملات تجارت الکترونیکی کشور، در سه ماهه اول به ۹۶۴ همت رسید که نسبت به سال قبل ۵۲ درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به آغاز به فعالیت سندباکس ها در ایران گفت: به واسطه اینکه ۸ حوزه اولویت‌دار در حوزه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی رونق بگیرند ما درخواست سندباکس تخصصی توسعه تجارت الکترونیکی را دادیم و این سندباکس از شهریور ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد. اولین کسب و کاری که وارد این سندباکس شد مربوط به معاملات طلا بود. 

کلاهدوزان با بیان اینکه اسفند سال گذشته کمیته تخصصی سندباکس تایید و ضوابط مربوط به فعالیت این شرکت را تعیین کرد، گفت: درنهایت مجوز عقد موافقتنامه و مجوز فعالیت این شرکت از طرف دبیرخانه  امضا شد تا امروز شاهد رونمایی از هوشمندسازی معاملات و نگهداری فلزات گرانبها باشیم.

خب نگار:رضا زارع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار