مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: براساس آمار تاکنون ۹ میلیون و ۷۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

علیقلی ایمانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: براساس آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۹ میلیون و ۷۰۰ هزارتن گندم با ارزش ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

او از پرداخت ۵۳.۶ همت مطالبات کشاورزان خبر داد و گفت: امروز قرار است ۱۱ همت از بدهی کشاورزان پرداخت شود که در صورت تحقق بیش از ۱۱۰ همت دیگر باقی می‌ماند.

ایمانی ادامه داد: روزانه بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تن گندم خریداری می‌شود که براین اساس میزان خرید در ۲ روز آینده به ۱۰ میلیون تن می‌رسد.  

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه امسال خودکفایی گندم تولید کشور محقق می‌شود، افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که به زودی میزان خرید تضمینی گندم از مرز ۱۱.۵ میلیون تن فراتر رود.

او گفت: علی رغم پیگیری‌های مکرر و وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پرداخت ۴۳ همت مطالبات کشاورزان، این امر محقق نشده و همین تاخیر در پرداخت مطالبات و اضافه شدن حجم روزانه بدهی‌های دولت با اعتراض شدید کشاورزان روبرو شده است.  

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار