مدیر آب و فاضلاب مهرستان با اشاره به اینکه ۴۵ درصد مردم روستا‌های شهرستان شبکه آب شرب ندارند گفت: در سال گذشته تنها یک شبکه آب در یک روستا از شهرستان توانستیم ایجاد کنیم.

عبدالسلام کریم زایی مدیر آب و فاضلاب شهرستان مهرستان  بیان کرد: اعتبارات کاملی برای تأمین آب شرب در این شهرستان تخصیص نیافته است، برای ایجاد شبکه آب شرب در روستا‌های استان که ۱۵ پروژه است، حداقل ۱۵ میلیارد تومان نیاز است و این مقدار تخصیص نیافته است.
 
 وی افزود: مقدار کمی هم که تخصیص میابد برای خرید اتصالات و دستمزد نیرو‌ها است. پیگیری‌های لازم برای تأمین اعتبارات صورت‌گرفته و مسئولان می‌گویند که یک پروژه در شهرستان تعریف شود.
 
 این مسئول ادامه داد: ۱۵ پروژه بلاتکلیف در شهرستان وجود دارد که همچنان بر زمین‌مانده است. از ۲۸۲ روستای شهرستان،۷۶ روستای بالا ۲۰ خانوار فاقد شبکه آب شرب هستند و با این اعتبارات محدود هیچ کاری نمی‌توان انجام داد و پروژه‌ای اجرا کرد.
 
 وی با بیان اینکه در شهر سراوان متأسفانه تا کنون پروژه‌ای اجرا نشده و باید اعتبارات ملی برای اینجا در نظر گرفته شود، گفت: قرار بود از اعتبارات محرومیت‌زدایی اعتباری به مهرستان داده شود؛ ولی تاکنون هیچ اعتباری در نظر گرفته نشده است.
 
 این مسئول با اشاره به اینکه ۴۵ درصد مردم روستا‌های شهرستان شبکه آب شرب ندارند، تصریح کرد: در سال گذشته تنها یک شبکه آب در یک روستا از شهرستان توانستیم ایجاد کنیم. اعتبار مصوب شده برای مهرستان، سه میلیارد تومان است که اگر اعتبارات کامل تخصیص یابد، در اولویت ما روستا میانی و گورابک است. روستا‌های کریم‌آباد، گورابک و میانی حدود ۲۰۰ نفر جمعیت دارند.
 
 انجام سیستم لوله‌کشی آب شرب و تأمین امکانات برای روستاییان باعث ماندگاری آنان در روستا‌ها و رونق تولید بخش کشاورزی می‌شود و نیاز است مسئولان استانی بیش‌ازپیش به فکر تأمین اعتبار برای این طرح‌ها باشند.

برچسب ها: آبفا ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار