مدیرعامل شرکت آبفای کردستان از واگذاری چهار هزار و ۵۰۰ فقره انشعاب در نواحی حاشیه شهرها خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدحسین محمدی مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: جمعیت شهری استان در سال ۱۳۷۱ یعنی سال تأسیس شرکت آبفا، ۶۳۵ هزار نفر بود که تقریبا ۸۵ درصد آن معادل ۵۴۰ هزار نفر در ۱۰ شهر استان تحت پوشش آب شرب سالم بودند.

وی تعداد انشعاب‌های آب در زمان تأسیس شرکت آبفا را ۸۸ هزار فقره و طول شبکه انتقال و توزیع آب را یک‌هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: در آن زمان یک واحد آزمایشگاه و یک تصفیه‌خانه با ظرفیت ۵۰ لیتر در ثانیه در استان وجود داشت.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان با اشاره به اینکه جمعیت شهری استان کردستان در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است، اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در ۲۷ شهر استان تحت پوشش آب شرب سالم و بهداشتی هستند.

محمدی از وجود ۳۵۷ هزار فقره انشعاب آب و پنج هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال آب در کردستان خبر داد و یادآور شد: ۱۵ واحد آزمایشگاه و پنج تصفیه‌خانه با ظرفیت ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب در استان وجود دارد.

وی بر برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت آب شرب شهری در استان از لحاظ کمی و کیفی تأکید کرد و گفت: طرح جامع تأمین آب شرب شهر‌های استان تا افق ۱۴۲۰ تدوین و بخشی از آن آغاز شده است؛ ضمن اینکه بخشی دیگر نیز در آینده شروع می‌شود و به سمتی پیش می‌رویم که تأمین آب شرب شهر‌های استان از منابع آب‌های سطحی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان از در دست اجرا بودن تصفیه‌خانه آب شماره ۲ سقز و دیواندره خبر داد و افزود: برای تصفیه‌خانه آب کامیاران نیز ردیف اجرایی اخذ شده و در سال ۹۸ عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ع

واگذاری ۴۵۰۰ فقره انشعاب آب در مناطق حاشیه شهر‌های کردستان

برچسب ها: آبفا ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.