سرپرست مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر گفت: بهسازی محیط مهم‌ترین راه کنترل پشه آئدس است.

میثاق دست‌پاک  بیان کرد: یک کارگاه قالیشویی به علت رهاسازی فاضلاب در معابر عمومی در راستای مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی مقابله با پشه آئدس با حضور نمایندگان مرکز بهداشت، اماکن و نیروی انتظامی با حسب دستور مقام قضایی پلمب شد.
 
 وی با تأکید بر دو موضوع مهم بهسازی محیط و لزوم هوشیاری و آگاهی‌سازی مردم جامعه افزود: آب‌های راکد، فاضلاب‌ها، زباله‌های رها شده، لاستیک‌های مستعمل و قایق‌های رها شده، محل‌هایی هستند که پشه تمایل به تخم‌گذاری و زندگی در آنها دارد به همین دلیل مقابله اولیه ما با پشه مهاجم آئدس، بهسازی محیط‌زیست انسانی است.
 
این مسئول ادامه داد: پشه آئدس مهاجم می‌تواند بیماری‌هایی مانند تب دانگ و چیکونگنیا و زیکا را انتقال دهد؛ لذا باید بیماری‌های ناشی از این پشه را جدی گرفت.
 
وی عنوان کرد: خشک‌کردن آب‌های راکد داخل و در حیاط منازل و محیط شهری باعث می‌شود اگر پشه آلوده‌ای باشد جایی برای زندگی پیدا نکرده و از بین برود.
 
دست‌پاک گفت: فرایند دفع بهداشتی آب‌های سطحی، باران و فاضلاب‌های خانگی با همکاری شهرداری و اداره آب و فاضلاب شهری و روستایی انجام می‌گیرد و در صورت بی‌توجهی شهروندان به تذکرات کارشناسان مرکز بهداشت و جاری کردن فاضلاب به روش غیربهداشتی در سطح کوچه و خیابان، بازرسان بهداشت محیط ضمن برخورد جدی با فرد متخلف و صدور اخطار کتبی، پرونده آنها را جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع می‌دهند.

برچسب ها: پشه آئدس ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار