معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: شاخص اشعه‌ مضر خورشید در این روز‌ها به بالاترین حد خود می‌رسد.

 شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: اشعه‌ی UV یک اشعه الکترومغناطیسی است که از خورشید ساطع می‌شود ومی تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای سلامتی انسان شود.

وی افزود: این اشعه بیشترین عوارضی که در طول زمان می‌توند بر افراد بگذارد مشکلات پوستی و چشمی است که اثرات کوتاه مدت ان التهابات پوستی، آفتاب سوختگی است ولی اگر استمرار داشته باشد می‌تواند باعث اثرات چشمی مانند آب مروارید و سرطان پوست شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد به شاخص سنجش اشعه UV اشاره کرد و افزود: یک تا دو آن بی خطر، سه تا ۵ ان کم خطر است، اما در این چند روزه این شاخص در اکثر نقاط استان بالای ۸ هست و تا ۱۲ نیز می‌رسد که در طبقه بندی در محدوده‌ی خیلی زیاد و به شدت زیاد قرار می‌گیرد و باید یکسری احتیاطات و فعالیت‌هایی را انجام داد.

شریفی با بیان اینکه اگر لازم نیست از خانه خارج نشویم گفت: در صورت خروج از منزل عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کلاه لبه دار، لباس رنگ روشن و در سایه بودن را رعایت کنیم و اقدامات جلوگیری از گرمازدگی را نیز انجام دهیم.

وی به میزان اشعه مضر خورشید در مناطق خنک‌تر و کوهستانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این نکته را در نظر داشته باشیم زمانی که اشعه‌ی UV بالاست در مناطق کوهستانی و جا‌هایی که هوا خنکتر هست هم این اشعه بالاست و خنکی هوا بدین معنا نیست که شدت UV در این مناطق کم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۰:۲۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
به عنوان مسئول تدبیر و خاصیت شما در سمت شغلی که دارید در مقابله با این مساله چی بوده؟ بانک ها رو تعطیل کنید؟ حداقل تا دوشنبه باید تعطیلی رسمی اعلام می شد، طبق معمول سلامت مردم اولویت نیست
آخرین اخبار