حجت‌الاسلام حسینی گفت: اگر تنها نعمت انقلاب اسلامی، نماز جمعه باشد، همین برای ما بس است.

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: امروز پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی و باحکم امام راحل (ره) است. 

حسینی تصریح کرد: امروز در بیش از ۹۰۰ نقطه از کشورمان نماز جمعه برگزار می‌شود. 

او افزود: در تمام دنیا، کمتر جایی است که هر هفته اجتماع زنان و مردان مومن صورت بگیرد که هم دین را بیاموزند و هم مسائل جهان و کشورشان را بدانند.


او با اشاره به گلایه کامیون داران بافقی گفت: سامانه هزارباری شکل گرفته است که کامیون داران باید برای حمل بار در این سامانه ثبت نام کنند ک. 

حسینی ادامه داد: برخی شهرستان‌های استان زیربار این سامانه نرفتند، اما بافقی‌ها را مجبور به عضویت کردند که این درست نیست. 

او افزود: چرا تبعیض؟! یا همه شهرستان‌های استان ثبت نام کنند یا بافقی‌ها هم ملزم و مجبور به عضویت نباشند. 

امام جمعه بافق گفت: مسئولین در این زمینه ورود و از کامیون داران شهرستان حمایت کنند؛ اگر دلمان برای همشهریمان نسوخت، من پیشنهاد می‌کنم استعفا بدهید. 

او با اشاره به گرمی بیش از حد هوای شهرستان بافق گفت: در این چند روز هوای استان یزد بسیار گرم شده است و من خطاب به مسئولین در مرکز استان می‌گویم که اگر تازه هوای شهرتان داغ شده، هوای بافق از اردیبهشت ماه تاکنون همین گونه است. 

حسینی افزود: مسئولین قوانین اداره برق و گاز برای شهر‌هایی با این بیشینه دما را برای بافقی‌ها اعمال کنند و مزایای خاص را برای شهرما قائل شوند. 

حسینی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: نمایندگان ما بدانند فقط قانون گذار نیستند و علاوه بر قانون گذاری باید پاسخگو هم باشند؛ هم در محضر خدای متعال و هم در محضر شما مردمی که به آنها رأی دادید. 

او گفت: نمایندگان باید بدانند تک تک موضع گیری‌های آنها، حرفایشان، درخواست‌ها و امضاهایشان، مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

خطیب جمعه بافق ادامه داد: دولت زمانی می‌تواند موفق باشد که مجلس شورای اسلامی و قوه مقننه و قوه قضاییه، همراه دولت و نظام باشد. 

او خاطرنشان کرد: هر سه قوا باید همراه، همدل و دلسوز همدیگر باشند چراکه اگر بخواهند سنگ اندازی کنند، قطعا پیشرفتی نخواهیم داشت. 

حسینی گفت: رئیس جمهور منتخب باید کابینه خود را انتخاب کند و اگر مجلس سنگ اندازی کند، کار کشور زمین می‌ماند. 

او افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند خیلی سریع مسئله رأی اعتماد وزرا حل شود و به رئیس جمهور منتخب گفتند افرادی انقلابی، دلسوز، دشمن شناس و کار بلد انتخاب و فراجناحی عمل کند و دلسوز تمام کشور باشد. 

امام جمعه بافق گفت: نه آنقدر بر وزرا سخت بگیرند که عملکردشان محدود شود و نه رهایشان کنند؛ باید یک نظارت منصفانه و دلسوزانه داشته باشند تا کارآمدی دولت بهتر شود. 

او بیان داشت: هرجا کاری پیش می‌رود یعنی مسئولین با هم همدل هستند، اما اگر دیدید کاری روی زمین مانده است یعنی یا مسئولین با هم نیستند یا دلسوز مردم نیستند.

حسینی گفت: نظام ما کار آمد است و این مسئولین هستند که گاهی کار آمد نیستند، اگر برخی کار کنند و برخی کوتاهی کنند، اوضاع همین طور ثابت خواهد ماند. 

او تصریح کرد: مردم هم وظیفه دارند از هر جناح و سلیقه‌ای به رئیس جمهور منتخب کمک و از او حمایت کنند. 

خطیب جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: باید مهمترین دغدغه یک مسلمان، مسئله غزه باشد و اگر ما مسلمانیم، نباید به خاک و خون کشیده شدن مردم غزه برای ما ساده باشد. 

او ادامه داد: در ۱۰ ماه گذشته، اسرائیل هرچه تلاش کرد نتوانست بر مردم غزه تسلط پیدا کند؛ ما می‌دانیم مردم غزه پیروز وفلسطین آزاد خواهد شد، اما نباید بی خیال شویم و در برابر ظلم و جنایت به مظلوم، سکوت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.