تالار مرکزی یزد مزین به نام شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از ۱۵ سال بلاتکلیفی عصر جمعه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و هنرمندان استان به بهره‌برداری رسید.

احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: تالار مرکزی یزد با زیربنای حدود ۱۴ هزار و ۴۵۰ متر مربع و به وسعت پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۱۱ هزار و ۳۰۰ متر ساخته شده است.

وی افزود: این پروژه دارای سه بخش اصلی شامل سالن تئاتر با عنوان سالن مهر با ظرفیت ۶۰۹ نفر و همچنین سن‌گردان است و برای اولین بار در کشور با فناوری دانش بنیان، فضای اجرای نمایش روباز، سالن‌های تمرین نمایش، کارگاه ساخت دکور و بخش کلاس‌های آموزشی و فضای اداری و خدماتی و کافی شاپ را در خود جای داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: همچنین سالن کنسرت موسیقی نیز با ظرفیت ۴۵۵ نفر مجهز به تجهیزات به روز و مورد نیاز این بخش در این مجموعه ساخته شده است.

عابدی اظهار کرد: عملیات ساخت تالار مرکزی یزد طی سال‌ها به کندی پیش می‌رفت و در دولت‌های مختلف مبلغی برای این محل هزینه شده بود و تا پایان دولت دوازدهم ۶۹ درصد پیشرفت داشت که در دولت سیزدهم ۳۱ درصد باقیمانده شامل نما، محوطه سازی و تزئینات داخلی مبتنی بر معماری بومی تکمیل و در بخش تجهیزات نیز تخصیص‌های خوبی داده شد تا به اتمام برسد.

وی ادامه داد: برای احداث تالار مرکزی شهر یزد ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آن در دولت سیزدهم تخصیص یافت.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این مراسم گفت: طرح معطل مانده تالار بزرگ یزد بعد از ۱۶ سال به همت دولت سیزدهم به اتمام رسید.

وی بیان کرد: با افتتاح تالار مرکزی یزد به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و قاطبه هنرمندان و فرهنگیان، شاهد افزایش سرانه فضای فرهنگی هنری یزد هشتیم.

فاطمی خاطرنشان کرد: بر خلاف برخی مطالبی که در ابتدای دولت سیزدهم بیان می‌شد که دولت انسداد فرهنگی و هنری ایجاد می‌کند دیدیم کار‌های بزرگی در کشور انجام گرفت.

استاندار یزد گفت: امیدواریم مسیر خوبی که در دولت سیزدهم در عرصه فرهنگی و هنری و زیر ساخت ایجاد شد در آینده تداوم پیدا کند.

فاطمی افزود: دولت سیزدهم تمامی تلاش خود را برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان انجام داد و این اهمیت موضوع و همت دست اندرکاران را می‌رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.