رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: کلاهبردار اینترنتی که با راه اندازی کانال تلگرامی جعلی همسریابی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، بازداشت شد.

 سرهنگ حسن ابوالحسینی رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و بیان کرد که در کانال تلگرامی با شخصی که هویت مجازی داشت آشنا شدم و مبلغی را برای وی واریز کردم که پس از واریز وجه پاسخگو نبود. 

وی بیان داشت: با بررسی‌های کارشناسان این پلیس مشخص شد شخص کلاهبردار، کانال تلگرامی ایجاد نموده و کاربران پس از پیوستن به کانال و واریز مبالغ دیگر پاسخگوی آنها نبوده و از شهروندان مبالغ مختلفی را کلاهبرداری کرده است. 

رئیس پلیس فتا افزود: با اقدامات فنی کارشناسان این پلیس، کانال تلگرامی بررسی و متهم طبق اطلاعات بدست آمده شناسایی قرار گرفت و در این راستا پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به داسرا ارسال شد. 

ابوالحسینی تصریح کرد: فضای مجازی محیطی ایده آل برای کلاهبرداران سایبری است، بنابراین به کاربران اینترنتی توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه به افراد ناشناس که با عناوین مختلف در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی قصد دریافت وجه دارند اعتماد نکنند. 

وی از شهروندان خواست هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند و در هر ساعت از شبانه روز در صورت مواجه با کلاهبرداری اینترنتی و یا برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی خود، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار