فرماندار اهر گفت: کارخانه فاز ۲ معدن مس انجرد این شهرستان ساخته شده و آماده بهره برداری است که به محض پاسخ ادارات به استعلام ها به بهره برداری می رسد.

 غنی زاده در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: معدن مس انجرد به عنوان دومین معدن بعد از مس سونگون توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری می‌شود که کارخانه فاز ۲ احداث و دستگاه‌های مورد نیاز خریداری شده و اگر ادارات ذیربط استعلام‌ها را به موقع پاسخ دهند شاهد بهره برداری فاز ۲ این معدن در زمان پیش بینی شده خواهیم بود.

وی افزود: با بهره برداری از فاز ۲ معدن مس انجرد علاوه بر تولید ۳۰۰ هزار تن کنسانتره مس و ۱۰۰ هزار تن کاتد مس زمینه اشتغال ۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیز فراهم خواهد شد.

فرماندار شهرستان اهر گفت: با توجه به ظرفیت بالای شهرستان اهر در بخش‌های کشاورزی، صنایع، گردشگری و معدنی بیشترین تمایل برای سرمایه گذاری در این بخش هاست اما عمده مشکل در این زمینه مربوط به عدم تخصیص آب مورد نیاز، تامین برق، تسهیلات بانکی و طولانی شدن پاسخ استعلام‌ها در بخش معدن در ارتباط با مسائل زیست محیطی می‌باشد.

فرماندار شهرستان اهر با تاکید بر تعیین تکلیف احداث شهرک صنفی جهت انتقال مشاغل مزاحم گفت: وجود مشاغل مزاحم در سطح شهر و به خصوص حاشیه مسیر‌های ورودی شهر قابل قبول نیست و باعث آلودگی بصری شده و چهره‌ای نامطلوب به محیط شهری می‌دهد که انتظار داریم اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و ادارات ذیربط مشکلات احداث شهرک صنفی را حل نمایند تا هرچه سریعتر مشاغل مزاحم به این شهرک انتقال یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.