رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در دو روز آینده با گذر امواج تراز میانی جو و با توجه به وضعیت فصلی و محلی بارش‌های رگباری در نیمه شمالی و شرقی استان تشدید می‌شود.

 امیدفر گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی  بارش‌های رگباری در نیمه شمالی و شرقی آذربایجان شرقی به ویژه از بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان و منطقه ارسباران شدت بیشتری خواهد داشت.

وی اظهار کرد:با تشدید ناپایداری‌های جوی غرش آذرخش، بروز مه و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و بارش تگرگ در ارتفاعات و مناطق مستعد استان وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ناپایداری‌های جوی همچنین موجب وزش باد نسبتا شدید در برخی نواحی استان می‌شود گفت: بر این اساس احتمال نفوذ یا خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

امیدفر خواستار اتراق نکردن در حریم رودخانه‌ها و مسیل ها، عدم صعود به ارتفاعات، لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی استان خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.