مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم از کاهش ۴۰ مگاواتی برق استان با اعمال تعطیلی ادارات در راستای صرفه جویی مصرف برق خبر داد.

 یوسف صادقی در گفتگو با خبرنگاران گفت: میزان مصرف برق در استان قم در روز چهارشنبه در مقایسه با روز سه شنبه ۴۰ مگاوات کمتر بوده و این در حالی است که دمای هوای قم یک درجه افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با بیان اینکه تعطیلی ادارات استان قم در راستای صرفه جویی مصرف برق موثر بوده است افزود: شاهد کاهش ۴۰ مگاواتی برق استان قم با اعمال تعطیلی ادارات بوده ایم.

نحوه مصرف برق در بخش صنعت و کشاورزی کنترل شده و در حال حاضر قطعی برق برنامه ریزی شده در شهر قم نداریم.

صادقی با بیان اینکه با افزایش یک درجه گرمای هوا ۱۵۰۰ مگاوات مصرف برق در کشور افزایش می‌باید گفت: در روز‌های اخیر مصرف برق به ۷۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسیده که از شهروندان درخواست داریم نسبت به مصرف برق صرفه جویی لازم را داشته باشند.

وی عنوان کرد: بخش‌های صنعتی و کشاورزی ۲۸ و ۱۳ درصد برق مصرفی در قم را به خود اختصاص داده اند که در مجموع ۵۰ درصد برق مصرفی استان است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم افزود: از ابتدای مردادماه سال جاری تا تیرماه ۱۶۰ هزار قبض برق مشترکان قمی به دلیل صرفه جویی و مصرف بهینه مشمول پاداش ۷ میلیارد تومانی شده است.

وی ابراز کرد: در فصل تابستان بیش از ۵۹ درصد برق تولیدی کشور صرف وسایل سرمایشی می‌شود که از شهروندان قمی درخواست می‌گردد در ساعات اوج مصرف از استفاده وسایل پرمصرف خودداری کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار