معاون نیروی انسانی سپاه قم گفت: طرح «انصار» برای مشمولان غایب بالای ۸ سال در نظر گرفته شده و این افراد می‌توانند خدمت خود را به صورت ناپیوسته و در بسیج بگذرانند.

به نقل از روابط عمومی سپاه قم، سرهنگ پاسدار رضا سلیمی معاون نیروی انسانی سپاه امام علی‌بن‌ابی‌طالب (ع)، گفت: مشمولان غایب در زندگی شخصی خود به خاطر عدم دریافت کارت پایان خدمت با مشکلاتی مواجه هستند که از جمله آنها می‌توان به عدم امکان دریافت مجوز کسب‌وکار، عدم امکان خروج از کشور و نداشتن بیمه و پرداخت حق بیمه توسط کارفرما و عدم استخدام ارگان‌های دولتی اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه اغلب مشمولین غایب، بین ۲۶ تا ۳۰ سال سن داشته و بیشتر دارای خانواده، شغل یا مهارت هستند پیشنهاد می‌شود از ویژگی‌های بسیار خوب این طرح استفاده کنند تا ضمن گذراندن دوران خدمت سربازی، خللی در زندگی و کارشان ایجاد نشود.

وی اظهار داشت: این افراد به جای اینکه هر روز و در ساعت مشخصی وارد پادگان شوند می‌توانند با توجه به شرایط زندگی خود، به صورت تمام وقت (در هفته یک روز)، پاره وقت، نیمه وقت یا ترکیبی در پادگان حضور پیدا کنند. اما در عین حال باید توجه داشت که زمان این طرح حداقل ۲ و حداکثر ۷ سال بوده، ضمن آنکه حقوق ندارند و بیمه آنها بسیجی است.

وی اضافه کرد: اعضای طرح در ماه حداقل باید ۶۴ ساعت و سالانه سه ماه ثبت حضور کنند و کسانی که مایلند این دوره زودتر به اتمام برسد می‌توانند ساعات بیشتری را به حضورشان اختصاص دهند.

معاون نیروی انسانی سپاه امام علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) ادامه داد: طبق این طرح، ۲ ماه آموزشی شبانه‌روزی حذف و فقط ۱۰ روز آموزشی حین خدمت متناسب با عرصه فعالیتی خود در یگان خدمتی خواهند داشت.

وی افزود: در این طرح لباس فرم حذف شده و مشمولین می‌توانند از لباس شخصی خود و یا یگان تعیین شده استفاده کنند.

سلیمی در ادامه گفت: این طرح ۱۳ عرصه تخصصی دارد که هر فرد با توجه به زمینه تخصصی و مهارتی و علایق خود می‌تواند در آنها به کار گرفته شود.

وی، بخشودگی اضافه خدمت سنواتی، استفاده از تمام کسورات خدمت مانند تاهل، فرزند، ایثارگری، فعالیت بسیج و.. را از دیگر مزایای طرح انصار عنوان کرد.

افرادی که مایل به استفاده از این طرح هستند می‌توانند به نیروی انسانی نواحی مقاومت بسیج مراجعه نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار