سخنران حرم بانوی کرامت با بیان این که شیعه واقعی کسی است که مشکلات مردم را مشکلات خود ببیند، گفت: مبادا کسی که محب اهل بیت (ع) با شکم سیر بخوابد در حالی که همسایه اش گرسنه باشد.

به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت الاسلام امیربهاء‌الدین علایی‌نژاد، در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام اظهار داشت: بعد از گذشت ۱۳۸۵ سال از واقعه عاشورا باید به این سوال که چرا در جامعه اسلامی بعد از گذشت کمتر از ۵۰ سال از دوران نبی مکرم اسلام پاره تن خاتم الانبیا پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله با وضعیت اسفار به شهادت می‌رسند، پاسخ دقیق، روش و به روزی ارائه نمود.

وی بر اهمیت بازشناسی نقاط ضعف، آسیب‌ها و عوامل انحطاط جامعه اسلامی و دوری آن از امام تصریح نمود و اذعان داشت: روشنگری و تبیین مسائل نجات بخش جامعه بشریت در رهنمون سازی به سمت سعادت و کمال، مهمترین رسالت اهل بیت علیهم السلام است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر ضمن اشاره به فراز‌هایی از سخنان امام حسین علیه السلام چیره شدن شیطان بر نفس و جدایی دل از ذکر، نام و یاد خدا را یکی از علت‌های گریز از حق و سقوط مردم کوفه و شام دانست و یادآور شد: شیطان قسم یاد نموده، تا تمام قدرت و قوت خود را برای انحراف افرادی که در خط الهی و مسیر و صراط مستقیم حرکت می‌کنند، معطوف سازد.

وی با بیان این که خداوند متعال در قرآن کریم مکررا خطر انحرافات و کمین‌گاه‌های شیطان را متذکر شده است، اظهار داشت: خدا راه را برای انسان مستقیم قرار داده و از این راه مستقیم و مفرد که همه انبیا و رسل الهی و ائمه اطهار علیهم السلام آن را نشان دادند، باید تبعیت کنیم و شیطان تمام هم غم خود را بر انحراف انسان از این راه قرار داده است.

علایی نژاد بر اهمیت توجه به نوافل نماز‌های یومیه و استعانت از خداوند متعال برای هدایت بر صراط مستقیم تصریح نمود و ابراز داشت: امام صادق علیه السلام در روایتی می‌فرمایند؛ صراط مستقیم دوتاست که در یکی متجلی شده است؛ صراطى در دنیاست و صراطى در آخرت. صراط دنیا همان امامى است که اطاعتش واجب است. هرکه در دنیا او را بشناسد و از راهنمایی‌هایش پیروى کند از صراط آخرت که پلى است بر روى دوزخ، بگذرد.

وی تصریح کرد: اگر کسی امام زمانش را بشناسد و حقیقتا بدان معرفت پیدا کرده از اوامر و نواهی ایشان تبعیت کند، حرکتش در این مسیر درست خواهد بود. شیطان خناس و وسواس در دار غرور دنیا دام‌های بیشماری را گسترانده و بیشترین تلاش خود را در به دام انداختن مؤمنان و محبان اهل بیت علیهم السلام معطوف کرده است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه با بیان این که شیعه واقعی کسی است که مشکلات مردم را مشکلات خود ببیند، اظهار داشت: مبادا کسی که محب اهل بیت علیهم السلام است، با شکم سیر بخوابد در حالی که همسایه اش گرسنه باشد.

علایی‌نژاد پیروی از شیطان را از مهمترین عوامل سقوط و انحطاط امت در صدر اسلام و تنها گذاشتن امام دانست و اذعان داشت: پیروی از شیطان مهمترین عامل گریز از حق است که انسان را به جایی می‌رساند که در مقابل حجت خدا و امام معصوم علیه السلام می‌ایستد. فاجعه بی بندباری اجتماعی در عرصه حجاب و عفاف دعوتی شیطانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار