مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان قم از بهره برداری فاز نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی استان قم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و واگذاری زمین ملی خبر داد.

 محمدرضا مهاجری مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان قم اعلام کرد: فاز نخست نیروگاه خورشیدی ۲۸۰ کیلوواتی که با همکاری و برنامه‌ریزی دفتر بازار برق و مشارکت بخش خصوصی احداث شده، به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: فاز نخست این نیروگاه شامل ۱۸۰ کیلووات به بهره‌برداری رسیده و انتظار می‌رود بقیه توان این نیروگاه نیز به زودی تکمیل شود.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان قم خاطرنشان کرد: پس از تکمیل و بهره‌برداری کامل از این نیروگاه، امکان عرضه انرژی تولیدی در بورس سبز برای سرمایه‌گذار فراهم خواهد شد.

 مهاجری همچنین بیان کرد: در صورت احداث نیروگاه‌های خورشیدی در زمین‌های شخصی، شهرک‌های صنعتی و شهرک‌های خورشیدی تا توان ۳ مگاوات، امکان انعقاد قرارداد تضمینی با سازمان ساتبا به ازای تولید هر کیلووات ساعت به قیمت پایه ۲۲۰۰۰ ریال فراهم بوده و علاوه بر آن، امکان عرضه انرژی در بورس سبز و بهره‌مندی از مزایای معافیت از مدیریت بار و دیگر مزایا نیز وجود دارد.

وی در ادامه گفت: نیروگاه‌های خورشیدی از انرژی خورشید برای تولید برق استفاده می‌کنند، که یک منبع بی‌پایان و پاک انرژی محسوب می‌شود. این نیروگاه‌ها با تبدیل انرژی خورشید به برق از طریق پنل‌های خورشیدی، نه تنها به کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی کمک می‌کنند، بلکه آلودگی هوا و گاز‌های گلخانه‌ای را نیز کاهش می‌دهند.

مهاجری در پایان افزود: مزیت‌های اصلی استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی شامل کاهش هزینه‌های برق در طولانی مدت، عدم تولید آلودگی، استفاده از منبعی بی‌پایان و پایدار از انرژی و ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی و اشتغال در بخش‌های مختلف جامعه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار