معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین گفت: تعهد استان در اشتغالزایی سال جاری ۱۶ هزار و ۳۰۰ کارجو بوده که تا الان ۲۵ درصد آن محقق شده است.

علی رحمانی معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری که در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد، گفت: تلاش داریم تا ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال در هشت ماهه نخست سال محقق شود.

وی با بررسی شاخص‌های کلان اقتصادی مثل نرخ بیکاری، تورم و مسائل مربوط به تسهیلات بانکی و ارائه گزارشی از برنامه هفتم توسعه کشور، تصریح کرد: با عنایت به ابلاغ برنامه هفتم توسعه کشوری برش اقتصادی این برنامه را در ۱۳ بخش استخراج کردیم و روند این بررسی همچنان ادامه دارد.

رحمانی ادامه داد: امروز برش اقتصادی برنامه هفتم توسعه ارایه می‌شود تا دستگاه‌های اجرایی استان قزوین برش مربوط خود را از وزراتخانه بگیرند و برنامه هفتم خود را تهیه و به رشد اقتصادی برسانند.

این مسئول به ارایه تسهیلات بانکی از سوی بانک‌های استان قزوین پرداخت و تصریح کرد: تسهیلات بانکی به اسم تبصره ۱۸ رصد می‌شود و پرداختی در بعضی از بانک‌های استان بالای ۸۰ درصد و در بعضی بخش‌ها نیز بالای ۷۰ درصد بوده که جایگاه هشتم را در ارایه تسهیلات بانکی داریم و همه بانک‌ها باید ۱۰۰ درصد تسهیلات تکلیفی را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: میزان پرداخت تسهیلات بانک‌ها در قزوین راضی کننده بوده و آن ۲۰ درصد باقی مانده از بانک‌ها نیز ملزم به ارائه تسهیلات بانکی شدند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین بیان کرد: طی چندسال گذشته اشتغال‌های ایجاد شده برای شهروندانی بوده که بیمه دایمی نداشتند، اما امروز عمده افرادی که برای آنها شغل ایجاد شده بیمه شده جدید هستند که این نشان دهنده اشتغال ثابت و دایمی است و این تغییر جهت در بحث اشتغال بسیار مبارک و به نفع مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار