مهم‌ترین حوادث ۲ مردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز سه شنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۴۸ کیلو تریاک در درگیری قاچاقچیان با پلیس 

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در درگیری مسلحانه قاچاقچیان با پلیس، ۲۴۸ کیلوگرم تریاک کشف شد و ۲ سوداگر مرگ نیز دستگیر شدند.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: به منظور اجرای طرح مقابله با سوداگران مرگ، بامداد امروز ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری کارکنان انتظامی داراب از حمل و جا به جایی تریاک با ۳ دستگاه موتورسیکلت در محور‌های فرعی و کوهستانی داراب مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی داراب پس از هماهنگی قضایی به منطقه کوهستانی و خاکی معروف به چاگونی اعزام شدند و هر ۳ دستگاه موتورسیکلت را مشاهده کردند و دستور ایست دادند که قاچاقچیان با اسلحه اقدام به تیراندازی به سمت پلیس کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: در درگیری متقابل با پلیس، یکی از قاچاقچیان مجروح و ۲ نفر دیگر با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه با یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به فرار می‌کنند.

سردار حبیبی با بیان اینکه در بازرسی از خورجین موتورسیکلت‌ها در مجموع ۲۴۸ کیلوگرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر قاچاقچی مجروح و یک نفر که با سواری پژو قصد تحویل گرفتن

مواد مخدر از راکبان موتورسیکلت‌ها را داشته است نیز دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه یک قبضه اسلحه کلاش که قاچاقچیان اقدام به تیراندازی به سمت پلیس می‌کردند نیز کشف شد، گفت: تلاش برای دستگیری ۲ قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

عامل تیراندازی در بخش ارژن دستگیر شد 

جانشین فرمانده انتظامی شیراز گفت: فردی که به سمت احشام اقدام به تیراندازی و موجب تلف شدن یک راس اسب شده بود دستگیر شد.

سرهنگ مهدی قلعه بردار جانشین فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی با اسلحه گرم منجر به تلف شدن یک رأس اسب در بخش ارژن، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق به شناسایی عامل تیراندازی شده و پس از هماهنگی با مرجع قضایی او را در منزلش دستگیر کردند. 

جانشین فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در بازرسی از منزل متهم یک قبضه اسلحه گرم شکاری کشف شد، گفت: متهم در بازجویی اولیه علت تیراندازی را ایراد خسارت به زمین کشاورزی عنوان و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

کشف اسلحه سیمینوف از شکارچیان غیرمجاز در فسا

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری ۲ نفر شکارچی غیرمجاز در منظقه حفاظت شده میانجنگل این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: در پی گزارش اهالی یکی از روستا‌های میانجنگل مبنی بر حضور شکارچیان در منطقه حفاظت شده، ماموران پاسگاه امامزاده اسماعیل (ع) و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا هنگام گشت زنی، خودرو شکارچیان را شناسایی و دستور ایست را صادر کردند.

او به تلاش راننده برای فرار از محل اشاره کرد و گفت: ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی خودرو را توقیف و ۲ نفر را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فسا با اشاره به کشف یک قبضه اسلحه جنگی سیمینوف و یک عدد دوربین شکاری ۲ چشم همراه با سایر لوازم شکار از متهمان، تصریح کرد: شکارچیان با پرونده متشکله روانه مرجع قضایی شدند.

توقیف خودرو‌های حامل قاچاق در خفر

فرمانده انتظامی شهرستان خفر از توقیف ۳ سواری حامل کالای قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ربال خبر داد.

سرهنگ حجت اله احمدیان فرمانده انتظامی شهرستان خفر اظهار کرد: به منظور اجرای طرح مقابله با حمل کالای قاچاق و برخورد با خودرو‌های شوتی، ماموران پلیس آگاهی و یگان امداد در محور مواصلاتی جهرم به خفر هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به ۳ سواری پژو ۴۰۵، ۲۰۶ و سمند حامل بار مشکوک شدند و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها در مجموع ۶۸۵ جفت انواع کفش و ۳۷۶ ثوب پوشاک خارجی قاچاق و بدون هرگونه مجوز قانونی کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالا‌های مکشوفه ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی خفر تصریح کرد: در این رابطه رانندگان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

تشریح نتایج اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی تیرماه در کوهچنار

جانشین فرمانده انتظامی کوهچنار نتایج اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در تیرماه امسال را تشریح کرد.

سرهنگ پرویز ارجمند جانشین فرمانده انتظامی کوهچنار، بیان کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف ناامن کردن محلات جرم خیز، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقای احساس امنیت در بین شهروندان، توسط یگان‌های انتظامی شهرستان کوهچنار در تیرماه اجرایی شد.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح ها، مقادیری مواد مخدر کشف و ۱۹ نفر خرده فروش و معتاد نیز دستگیر و جمع آوری شدند، گفت: دستگیری ۱۴ سارق و کشف ۴۶ فقره انواع سرقتها، دستگیری ۳۰ نفر متهم تحت تعقیب و متواری، توقیف ۴۶ دستگاه وسایط نقلیه متخلف، دستگیری ۴ نفر قاچاقچی کالا و ارز و کشف انواع کالای قاچاق به مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

جانشین فرمانده انتظامی کوهچنار با اشاره به اینکه مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است، هدف از اجرای این طرح‌ها را افزایش احساس امنیت در بین شهروندان عنوان کرد و از مردم درخواست کرد با پلیس همکاری‌های لازم را داشته باشند.

عملکرد پلیس کوار در تیرماه امسال

فرمانده انتظامی کوار در تشریح عملکرد پلیس در تیرماه، از کشف ۲۹ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: پلیس شهرستان کوار با بسیج همه امکانات و جلب مشارکت مردمی در جهت ارتقای امنیت اجتماعی، مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

او ادامه داد: ماموران پلیس در تیرماه امسال ۱۰ سارق دستگیر شدند و ۲۹ فقره سرقت اعم از کابل و سیم برق، اماکن خصوصی، داخل خودرو و قطعات آن را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوار گفت: کشف یک کیلو و ۳۷۵ گرم انواع مواد مخدر و ۱۱ میلیارد ریال انواع کالای خارجی قاچاق و دستگیری ۵ نفر در این رابطه و همچنین توقیف ۱۴۴ دستگاه وسایط نقلیه متخلف از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

سرهنگ هاشمی گفت: تلفن ۱۱۰ در همه ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان است.

پلمب ۸ واحد صنفی متخلف در کازرون

جانشین فرمانده انتظامی کازرون از پلمب ۸ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داوود فرهادی جانشین فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: در جهت برخورد با صنوف متخلف، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان کازرون به اجرا در آمد.

او افزود: ماموران پلیس با همکاری مسئولان اتحادیه‌های صنفی از ۱۸ واحد صنفی در مشاغل مختلف در سطح شهرستان بازدید کردند.

جانشین فرمانده انتظامی کازرون ادامه داد: در همین رابطه ۸ واحد صنفی به علت نداشتن پروانه کسب یا رعایت نکردن ضوابط صنفی پلمب و به ۱۰ واحد دیگر هم تذکر داده شد.

سرهنگ فرهادی با اعلام تداوم اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صنوف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.