رئیس پژوهشکده پسته کشور از کنترل بیماری سرخشکیدگی درختان پسته در استان فارس خبر داد و گفت: اقدامات موثر جهاد کشاورزی و همکاری باغداران، منجر به کنترل این عارضه در باغات پسته شد و هم اکنون شاهد وضعیت مناسبی در این درختان هستیم.

امیرحسین محمدی در بازدید از باغات پسته شهرستان‌های سروستان و خرامه بیان کرد: تاخیر در شروع آبیاری درختان پسته و کنترل علف‌های هرز باغات از مهمترین اقداماتی بود که در زمینه کنترل این بیماری انجام شده است.

به گفته او؛ اکثر سرخشکیدگی‌ها ناشی از مدیریت نامناسب آب بود که در نتیجه اقدامات انجام شده، رطوبت خاک در ریشه درختان کاهش پیدا کرده و خفگی و آب زدگی ریشه‌ها از بین رفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید آموزش‌های لازم و تخصصی در زمینه آبیاری درختان پسته به باغداران ارائه شود، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی با تخصص‌های آبیاری، تغذیه باغات، مبارزه با آفات و بیماری‌ها از جمله برنامه‌هایی است که در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

محمدی بیان کرد: در پژوهشکده پسته کشور پیشنهاداتی در رابطه با بهبود وضعیت آبیاری و همچنین مناطق مستعد برای کشت پسته در دست بررسی داریم که تا یک ماه آینده در قالب دستورالعمل به سازمان جهاد کشاورزی ارائه خواهیم داد.

او اظهار امیدواری کرد؛ با مجموعه این اقدامات و بهره گیری از ظرفیت‌ها و همدلی که در بخش کشاورزی استان فارس وجود دارد بتوانیم در آینده شاهد ارتقا وضعیت تولید پسته در این استان باشیم.

این مقام مسئول به وضعیت خوب خاک، مسائل بومی و دانش فراوانی که در استان فارس وجود دارد اشاره کرد و گفت: همگی این ظرفیت‌ها شرایط را برای تبدیل این استان به عنوان یکی از قطب‌های پایدار تولید پسته کشور فراهم کرده است.

رئیس پژوهشکده پسته کشور افزود: امیدواریم در پژوهشکده پسته کشور بتوانیم با کاهش مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری، گامی در جهت افزایش تولید پسته کشور برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار