با صدور دستو قضایی اخذ شده از محاکم صالحه در خصوص آزاد سازی تصرفات بستر و حریم رودخانه‌ها، ۲۵۰۰ متر مربع از بستر رودخانه بروک رفع تصرف شد.

سجاد مجاب مدیر منابع آب شهرستان اقلید، ضمن هشدار به متخلفین و متصرفین بستر رودخانه‌ها و مجاری و منابع آبی گفت: با حمایت بسیار خوب دستگاه قضایی به خصوص دادستان شهرستان اقلید حدود۲۵۰۰ مترمربع از بستر و حریم رودخانه بروک تحت تصرف شبکه بهداشت و درمان شهرستان که در طغیان‌های فصلی این رودخانه تهدیدی برای جان ساکنان و کارمندان به شمار میرفت رفع تصرف شد. 

امیرحسین انصاری فر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اقلید نیز طی بازدید و نظارت بر اجرای حکم تخریب ساختمان واقع در بستر رودخانه اعلام کرد؛ در حال حاضر با آزاد سازی ساحل شمالی این رودخانه در محل شبکه بهداشت به منظور عبور آب، خطر سیلاب‌های فصلی تا حد زیادی کم شده است.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اقلید افزود مقرر شد مسئولان مربوطه ضمن تمکین از دستورات قضایی و اخطار‌های امور منابع آب، پیگیری‌های لازم جهت تخلیه سایر ساختمان‌های اداری واقع در بستر جنوبی این مجتمع انجام دهند و در اسرع وقت بستر رودخانه را رفع تصرف و ساختمان‌های غیر مجاز را جمع آوری نمایند تا از اتفاقات مشابه تلخ سیلاب تابستان ۱۴۰۱ جلوگیری شود.

لازم به ذکر است تصرف حریم رودخانه‌ها در مواقع بروز سیلاب خطرات جانی و مالی برای متصرفان دارد، از این رو همگان باید نسبت به تصرف نکردن این حریم حس مسئولیت پذیری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار