حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: توصیه موکد من تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است. موفقیت رئیس‌جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است.

مسعود پزشکیان و نمایندگان مجلس دوازدهم امروز به دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی رفتند.

مجلس صرفاً یک نهاد پرسشگر نیست، بلکه یک نهاد پاسخگو هم هست

رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: برخلاف تصور بسیاری گمان می‌کنند مجلس با جعل قانون به دولت دستور میدهد و بعد هم سوال و استیضاح انجام میدهد، بله این وظایف وجود دارد، اما پاسخگو نیز هم هست.

حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای گفتند: مجلس یکی از ارکان کشور است، یک نهاد تصمیم‌گیر و یک نهاد پرسشگر است. هر مجموعه و یا فرد تصمیم‌گیر پاسخگو نیز هست؛ بنابراین مجلس باید شأن پاسخگویی خود را همواره در نظر داشته باشد.

توصیه موکد من تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است

ایشان در ادامه افزودند: توصیه موکد من تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است. همه کمک کنند تا رئیس جمهور منتخب بتواند وظایفی را که در قبال کشور دارد انجام دهد. اگر ما توانستیم به گونه‌ای رفتارکنیم که رئیس جمهور موفق شود این موفقیت همه ماست.

رهبر انقلاب گفتند: اگر او در اداره کشور، در پیشبرد اقتصاد، مسائل بین‌المللی و فرهنگی به موفقیت دست پیدا کند همه ما به موفقیت دست پیدا کرده‌ایم. پیروزی او پیروزی همه ماست. این را باید از بن دندان باور کنیم.

یک صدا باید در کشور شنیده شود

مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان ملت تاکید کردند: باید صدای واحدی در کشور شنیده شود. در مسائل مهمی که البته تشخیصش با شماست مواقعی هست که باید دولت و مجلس و مسئولان گوناگون یک حرف بزنند تا آن افرادی که در دنیا گوش تیز کرده اند تا نشانه های اختلاف و دوگانگی را بیابند مایوس شوند. یک صدا باید شنیده شود.

مجلس نباید منشاء تشنج در افکار عمومی باشد

رهبر انقلاب گفتند: مجلس نباید منشاء تشنج در افکار عمومی مردم باشد. سیاه‌نمایی کردن و منفی بافی گاهی اوقات در بعضی از مجالس از ناحیه برخی از نمایندگان دیده شد، البته اغلب نمایندگان همیشه پایبند به این مبانی معتبر بوده اند.

حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای فرمودند: این را بدون تعارف عرض میکنم و واقعیت این است، اما در برخی موارد هم خلاف این مشاهده شد. نه فقط در مجلس بلکه بسیاری از شما در مجامع عمومی، در نماز جمعه‌ها پیش از خطبه‌ها در شهر‌های مختلف حضور پیدا می‌کنید یا در فضای مجازی که امروز حاکم بر بسیاری از فعالیت هاست؛ حضور شما باید آرام بخش باشد.

ایشان افزودند: هرکجا سخن می‌گویید مخاطب شما باید دلگرم شود که طرفدار اتحاد و همبستگی و همدلی نیرو‌ها هستید و خلاف این را نباید پیام دهید. این حفظ امنیت روانی مردم است و مطلب مهمی است.

توصیه رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور منتخب و مجلس درباره انتخاب اعضای دولت جدید و رای اعتماد به آنها

رهبر انقلاب اسلامی بیان کردند: کار فوری مجلس رای به کابینه‌ای است که آقای پزشکیان (حفظ الله) انشاالله ارائه خواهند کرد به مجلس. البته هرچه زودتر کابینه پیشنهادی تصویب شود و دولت مشغول به کار شود برای کشور بهتر است. اما در این زمینه هم شما و هم رئیس جمهور منتخب مسئولیت‌های سنگینی دارید.

ایشان افزودند: چه کسی قرار است میدان‌دار این میدان باشد؟ میدان اقتصاد، میدان فرهنگ، میدان فعالیت‌های سازندگی، میدان تولید. آن کسی را باید میدان دار کرد که امین باشد، صادق باشد، متدین باشد. از بن دندان به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی معتقد باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: ایمان یک شاخص مهم است. امید به آینده، نگاه مثبت به افق یکی از شاخص‌های مهم است. افرادی که افق به نظرشان تاریک است و کاری نمیشود کرد، نمیشود به اینها مسئولیت‌های کلیدی داد. تشرع و متشرع بودن یکی از معیار‌های مهم است. اشتهار به پاک دستی یک معیار مهم است که باید رعایت شود. هم رئیس جمهور محترم اینها را رعایت کند و هم مجلس رعایت کند.

رهبر انقلاب اسلامی ادامه دادند: یک مسئولیت مشترک در انتخاب مسئولین کشور دارید. نداشتن سابقه سو یک معیار است. نگرش ملی داشته باشند و غرق در مسائل جناحی و سیاسی نشوند و نگاه ملی باید به کشور داشته باشند. البته کارآمدی را غالبا بعد از اشتغال به کار میتوان فهمید، اما با تحقیق و نگاه به سوابق و شنیدن حرف‌ها میتوان کارآمدی را نیز تشخیص داد.

ایشان گفتند: به نظر من این مسئولیت بسیار مهمی است هم برعهده شما و هم برعهده رئیس‌جمهور محترم است که این کار را انجام دهند. انشاالله یک مجموعه هیات وزیران خوب، کارآمد، متدین و انقلابی بر سر کار بیایند و مسائل کشور را پیش ببرد.

رهبر انقلاب افزودند: چالش‌های گوناگونی که برای دولت‌ها وجود دارد. دولت در مسائل مختلف ممکن است چالش‌هایی داشته باشد که مجلس میتواند دست دولت را پر کند؛ لذا حضور شما در مسائل سیاسی، بین المللی و دیپلماسی مهم است. یک نمونه از اقدامات خوب مجلس، قانون اقدام راهبردی است که البته برخی اعتراض کردند و عیب جویی کردند، مطلقا این عیب جویی وارد نیست و کار بسیار درستی است.

دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبر انقلاب

 مسئله غزه همچنان مسئله اول دنیای اسلام است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه با اشاره به اهمیت مساله غزه فرمودند: مساله غزه همچنان مساله اول دنیای اسلام است. آنچه من درباره مسائل سیاست خارجی و حوزه دیپلماسی برای مجلس عرض کردم یکی از مصادیقش مساله غزه است. در این باره آرام نگیرید، ساکت نباشید. کار مهم است. درست است که با گذشت ماه‌ها شور اولیه در بسیاری از افراد وجود ندارد، اما حقیقت این است که همان اهمیت روز‌های اول امروز نیز وجود دارد، بلکه بیشتر.

رهبر انقلاب گفتند: قدرت مقاومت روز به روز بیشتر خود را نشان می‌دهد. یک دستگاه با عظمت نظامی، سیاسی و اقتصادی مانند آمریکا پشت سر رژیم غاصب صهیونیست در حال جنگ با یک گروه مقاومت هستند، اما نتوانستند اینها را به زانو در بیاورند. زیرا حماس را نتوانستند به زانو در بیاورند، زیرا مقاومت را نمیتوانند به زانو در بیاورند و دق دلی خود را بر روی مردم خالی میکنند و بمب‌ها را بر سر مردم میریزند.

ایشان ادامه داد: مدرسه، بیمارستان، کودک، زن و... نهایت جنایت و سبوعیت در جلو چشم مردم دنیا در حال انجام است. مردم دنیا هم در حال قضاوت علیه این رژیم غاصب و خبیث هستند. این مساله تمام نشده و هنوز ادامه دارد.

 مجلس می‌تواند هم در برطرف کردن و هم در خنثی کردن تحریم‌ها نقش آفرین باشد

رهبر انقلاب اظهار کردند: ما در همین مسئله‌ی تحریم ــ که خب سر زبان‌ها خیلی میچرخد بخصوص در ایام انتخابات، تکرار میشد در اظهارات گوناگون نامزد‌های انتخاباتی و مردم و طرفدارانشان و اینها، مسئله‌ی تحریم‌ها را ــ مجلس میتواند در آن حضور داشته باشد، واقعاً تأثیرگذار باشد.

ایشان فرمودند: ما میتوانیم تحریم‌ها را شرافتمندانه برطرف کنیم؛ بالاتر از برطرف کردن تحریمها، خنثی کردن تحریم‌ها است. بنده مکرر گفتم این را، برداشتن تحریم دست شما نیست، باید شما تدبیر بیندیشید یکجوری، دست طرف مقابل است؛ اما خنثی کردن تحریم دست شماست. راه‌های خوبی وجود دارد برای خنثی کردن تحریم، بعضی از این راه‌ها را هم رفتیم، اثرش را هم دیدیم؛ یعنی مسئولین دولتی رفتند، اثرش را هم دیدیم، خیلی هم خوب بوده، میتوان این کار را کرد. مجلس عزیز ما، میتوانند نقش‌آفرینی کند.

رهبر انقلاب تاکید کردند: هدف از نظارت ارتقای کارآمدی دولت است. نباید در نظارت و تذکر مسائل جناحی و شخصی دخالت داده شود.

ورود رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی

در ابتدای دیدار امروز و پیش از آغاز بیانات رهبر انقلاب اسلامی، آقای محمدباقر قالیباف رئیس مجلس دوازدهم به ارائه گزارش پرداخت.

قالیباف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۲۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۳۱ تير ۱۴۰۳
حقوق بازنشستگان واریز نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۳۱ تير ۱۴۰۳
انسولین توی داروخانه آذربایجان غربی شهر میاندواب نیست
الان ۵ روزه انسولین نزدم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۳۱ تير ۱۴۰۳
کابینه جدید افراد مومن ، متدین و دلسوز و مردمی
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۵ ۳۱ تير ۱۴۰۳
دولت محترم  قیمت حامل های انرژی  را جهانی کند تا مدیریت مصرف انجام شود و جلوی قاچاق و صادرات بی رویه سوخت به کشور های همسایه گرفته شود دولت محترم  قیمت حامل های انرژی  را جهانی کند تا مدیریت مصرف انجام شود و جلوی قاچاق و صادرات بی رویه سوخت به کشور های همسایه گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۳۱ تير ۱۴۰۳
خدا این آقا را برای مردم حفظ نماید.آمین
آخرین اخبار