دلاوری گفت: از دل یک فضای انتخاباتی گرم به ارمغان آمد و حماسه خلق شد.

ابولفضل دلاوری استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در نشست واکاوی گفتمان دولت چهاردهم اظهار کرد: قرن بیست و یکم قرن ایران است و ما تاکنون ویژگی‌های منحصر به فرد خودمان را به جهانیان نشان داده‌ایم با اینکه فشارهای جهانی بر دوش ما سنگینی می‌کند اما پتانسیل‌های خود را از دست نداده‌ایم.

وی افزود: چه کسی فکر می‌کرد که از این فضای یخبندان انتخاباتی چنین حماسه‌ای بروز کند و چه کسی تصور می‌کرد که از یک چهره ناشناس چنین ظرفیتی نمود کند.

دلاوری تصریح کرد: ما شاهد این هستیم که از دل یک جامعه سرد یک انتخابات گرم به ارمغان آمد اگرچه می‌گویند ۵۰ درصد مشارکت بوده است اما قطعاً بیشتر بوده است و معتقدم حتی کسانی که پای صندوق‌ها نیامدند مشارکت فعال داشتند و پیامی به ما رساندند که این یک سیاست از سر آگاهی است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: آن کسی که فقط نقش خراب کردن معادلات را داشته هنوز در توهمات خود به سر می‌برد اما معتقدم که این افراد نیز مجبورند به سیاست برگردند.

دلاوری بیان کرد: چه کسی انتظار داشت که ظریف به میدان بیاورد و کد در بیاورد؟ البته ایشان بازیگر پیدایی بود اما ما هزاران بازیگر پنهان داشتیم. همچنین کارکرد سیاست سازگار کردن امور ناسازگار و ناممکن است و ما این کار را انجام دادیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار