امیر آشتیانی گفت: در توسعه دیپلماسی دفاعی و ارتقای نقش وزارت دفاع در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی عملکرد قابل قبولی داشتیم.

امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح در جلسه هیات دولت گفت: وزارت دفاع در اکثر شاخص‌های عملکردی رشد جهشی داشته است. در میزان تولید تسلیحات، تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و ارائه خدمات رشد ۲ برابری داشته‌ایم.

وی افزود: صادرات محصولات نظامی سه برابر شده است.در توسعه دیپلماسی دفاعی و ارتقای نقش وزارت دفاع در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی عملکرد قابل قبولی داشته‌ایم.شرکت‌های همکار وزارت دفاع از ۵۷۰۰ به ۷۵۰۰ افزایش یافت. ارزش ریالی حجم همکاری با شرکت‌های خصوصی ۴.۵ برابر افزایش یافته و از ۳۲ به ۴۷ همت افزایش داشته است.

وزیر دفاع بیان کرد: بالغ بر ۶۰ درصد عملکرد تولیدی و خدماتی وزارت دفاع در همکاری با شرکت‌های بخش خصوصی انجام می‌شود که به اشتغال در بخش خصوصی کمک فراوانی کرده است.

آشتیانی گفت: همکاری با شرکت‌های دانش بنیان از ۸۰۰ به ۱۳۰۰ افزایش یافته که رشد ۳.۵ برابری داشته است. در اخذ سند مالکیت املاک و اراضی نیرو‌های مسلح با اخذ ۲۶ هزار فقره سند مالکیت تک برگی به مساحت ۳۰۹ هزار هکتار، رشد ۱۹ برابری داشته است.

او ادامه  داد: ۱۰ درصد سهمیه جذب به نخبگان از جمله کار‌هایی بوده است که دنبال کرده‌ایم. میانگین حقوق بازنشستگان وزارت دفاع نسبت به سال ۱۴۰۰ دو برابر شده است و از ۱۸ تا ۲۰ میلیون افزایش یافته است.

امیر آشتیانی افزود: پرتاب موفق موشک ماهواره بر سیمرغ و تزریق همزمان سه ماهواره در فضا، طراحی و ساخت موشک خرمشهر ۴، طراحی و ساخت موشک ابومهدی، دستیابی به قابلیت نقطه‌زنی موشکی، ساخت و تحویل‌دهی سامانه ۱۵ خرداد و آرمان که امکان درگیری همزمان با چند هدف را دارند در این دولت انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار