بذرپاش گفت: ۳۲۷ کیلومتر به طول آزاد راه‌های کشور اضافه خواهد شد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جلسه هیات دولت در ارائه گزارش خود بیان کرد: سال گذشته و امسال سال طلایی ترانزیت کشور بود. سال گذشته رشد ۵۸ درصدی در این زمینه داشتیم و در همین چهار ماه رشد ۵۶ درصدی را داشته ایم از ۲۲ میلیون تن جا به جایی کالا عبور خواهیم کرد.۶ میلیون تن بالاتر از هدف برنامه خواهیم داشت.  

وی ادامه داد: ۳۲۷ کیلومتر به طول آزاد راه‌های کشور اضافه خواهد شد. ۸ درصد به طول راه‌های اصلی کشور اضافه شد. در بخش هوایی ۲ و نیم میلیون افزایش ظرفیت مسافر با بهره برداری از ترمینال‌های جدید فروگاهی داشتیم. افزایش ۷۶۷ درصدی جابه جایی مسافران بین المللی داشتیم که نشان از رشد گردشگری نیز در کشور میدهد.  

بذرپاش بیان کرد: در بخش دریایی و هم در بخش سرمایه گذاری عقدقررداد با کشور هند و عمان را داشتیم. نظامات قانونی آماده شده است مانند قانون ساماندهی بازار به سرانجام رسیده است.

وزیر دولت سیزدهم گفت: ظرفیت بنادر ما از ۲۸۰ میلیون تن به ۳۰۰ میلیون تن افزایش داشت. ۱۶۷ پروژه با اعتبار ۱۴۴ همت به بهره برداری در معادن کشور رسید. ساخت بندر‌های متعدد نظیر بوموسی و اروند کنار اقدامات مهمی بود.

او افزود: در حوزه مسکن ۵۰ هزار هکتار زمین در محدوده‌های شهری و ۵۰ هزار هکتار در محدوده‌های روستایی ما افزوده شد که این اتفاقی بی سابقه بوده است. از ابتدای انقلاب تا قبل از سال ۱۴۰۲ هشتصد هزار قطعه زمین روستایی به مردم دادیم، اما از سال ۱۴۰۲ تا اکنون یک میلیون زمین روستایی به مردم واگذار شده است.   مجموعا بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار عملیات ساخت نهضت ملی مسکن در دستور کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار