رئیس اورژانس فارس گفت: نوزاد ۱۵ روزه کازرونی که در هنگام شیرخوردن دچار خفگی شده بود با کمک اپراتور مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ به زندگی بازگشت.

محمد جواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اظهار کرد: نوزاد ۱۵ روزه کازرونی که در هنگام شیرخوردن دچار خفگی شده بود با راهنمایی‌های لازم درخصوص احیا از طریق تلفن مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ کازرون به زندگی بازگشت.

او در این خصوص گفت: پدر نگران کازرونی با صدایی لرزان و وحشت زده، با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفت و از بی حالی و بی صدا شدن نوزاد پس از خوردن شیر خبر داد.

مرادیان با بیان اینکه بر اساس شرح حال ارائه شده توسط پدر، نوزاد هیچ تحرک و صدایی نداشته است، افزود: کارشناس تریاژ تلفنی اورژانس ۱۱۵ کازرون، همزمان با اعزام آمبولانس، بلافاصله راهکار‌های لازم برای بازکردن راه هوایی نوزاد را مرحله به مرحله به پدر آموزش داد و بصورت همزمان، عملیات نجات برای نوزاد انجام شده و تا بازگشت تنفس نوزاد ادامه داشته است.

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس ادامه داد: در نهایت برای تحت نظر بودن و معاینه بیشتر، این نوزاد توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) کازرون منتقل می‌شود.

مرادیان اضافه کرد: کارشناسان تریاژ تلفنی مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ فارس آموزش‌های لازم در همه زمینه‌های درمانی را فرا گرفته اند و به صورت شبانه روزی، آماده پاسخگویی به هم شهروندان هستند.

برچسب ها: نوزاد ، اورژانس ، خفگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
اگه مال ما بود سراغ ش نمیومدن میمرد چون ما شانس نداریم