آتش‌نشانان کازرونی، کودک یک ماهه را که در آستانه خفگی قرار داشت، نجات دادند.

مهدی صادق‌زاده مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: امروز مادر کودک یک ماهه با حالتی سرآسیمه و گریان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی کازرون تماس گرفت و بدون شرح ماجرا فقط تقاضای کمک برای نجات کودک خود کرد.

او ادامه داد: بلافاصله یک تیم امداد و نجات به محل اعزام شد که در کمتر از یک دقیقه به محل حادثه رسیدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون اضافه کرد: بنا به گزارش آتش‌نشانان اعزامی، این مادر در حالی که کودک خود را در آغوش داشت و در حال دویدن به سمت خودروی آتش‌نشانی بود، از آن‌ها تقاضای نجات کودک خود را داشت.

صادق‌زاده تصریح کرد: گزارش آتش‌نشانان حکایت از این دارد که هنگامی که مادر این کودک می‌خواسته قطره خوراکی را در دهان کودک بریزد، ناگهان بطری قطره از دستش رها شده و در گلوی کودک گیر کرده است.

او افزود: در حالی که چهره کودک به شدت کبود شده و در آستانه خفگی قرار داشت، آتش‌نشانان به سرعت ظرف قطره‌چکان را از گلوی کودک خارج کرده و امداد اولیه برای برگشتن تنفس او به حالت عادی را انجام دادند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون با بیان اینکه پس از اقدامات آتش‌نشانان تنفس کودک به حالت طبیعی بازگشت، گفت: در عین حال آتش‌نشانان اعزامی، هماهنگی لازم را برای حضور نیرو‌های اورژانس انجام داده و کودک را پس از احیای تنفس به نیرو‌های اورژانس تحویل دادند.

صادق‌زاده ادامه داد: مادر این کودک به علت دستپاچگی به اشتباه به جای تماس با شماره ۱۱۵ اورژانس با ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس گرفته بود که با حضور به موقع آتش‌نشانان کودک او نجات یافت.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار