عربستان و کویت جنایات تازه رژیم صهیونیستی در منطقه «المواصی» واقع در «خان یونس» را محکوم کردند.

عربستان و کویت در بیانیه‌های جداگانه جنایات تازه رژیم صهیونیستی در منطقه «المواصی» واقع در «خان یونس» محکوم کردند.

به نقل از شبکه الجزیره، در بیانیه وزارت امور خارجه عربستان در این باره آمده است: ما ادامه جنایت نسل کشی علیه ملت فلسطین توسط ماشین جنگی اسرائیل که آخرین مورد آن هدف قرار دادن اردوگاه‌های آوارگان در خان یونس بود را محکوم می‌کنیم.

وزارت امور خارجه کویت نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: دولت کویت قتل عام نیرو‌های اشغالگر علیه ملت برادر فلسطین را به شدت محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های اشغالگر مرتکب جنایات جنگی می‌شوند و تلاش‌های بین‌المللی برای دستیابی به آتش‌بس و دستیابی به توافق برای پایان دادن به تجاوز را نادیده می‌گیرند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ارتش رژیم صهیونیستی امروز با بمباران شهر خان یونس در جنوب نوار غزه دست کم ۷۱ نفر را شهید و ۲۸۹ نفر دیگر را زخمی کرد.

این منطقه در جنوب نوار غزه، محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود که هدف بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد پیشتر اعلام کرده بود که هیچ جا در غزه امن نیست و تلاش‌های بیشتری باید انجام شود تا از غیرنظامیان محافظت شود. ما به توقف فوری درگیری‌ها نیاز داریم تا چرخه خشونت برای مردم غزه متوقف شود و کمک‌های بشردوستانه به آنها برسد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۸ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار