وزیر خزانه‌داری آمریکا اذعان کرد که کشور‌ها به دنبال اجتناب از دلار هستند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا اذعان کرد که کشور‌ها به دنبال اجتناب از دلار هستند و اگر آمریکا رویکرد اعمال تحریم خود را تغییر ندهد، کشور‌ها دلارزدایی را ادامه خواهند داد.

 وزیر خزانه داری آمریکا گفت که کشورش خود باعث سقوط دلار شده است.

وبگاه «کریپتو پولیتن» روز شنبه نوشت، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در روز‌های اخیر در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: استفاده مکرر آمریکا از تحریم‌ها به عنوان ابزار سیاست خارجی به وضعیت دلار در سراسر جهان لطمه می‌زند.

یلن اظهار داشت: «کشور‌ها در حال دور شدن از دلار هستند و سعی می‌کنند خود را در برابر تحریم‌ها حفظ کنند.»

به گفته او، کشور‌ها در حال استفاده از ارز‌های دیگر در تجارت بین‌المللی هستند و این باعث تضعیف موقعیت دلار و افزایش فشار بر اقتصاد آمریکا می‌شود.

او گفت که کشور‌ها به دنبال اجتناب از دلار هستند و اگر آمریکا رویکرد خود را تغییر ندهد، کشور‌ها دلارزدایی را ادامه خواهند داد.

وزیر خزانه داری آمریکا گفت: «هرچه بیشتر تحریم کنیم، این کشور‌ها را بیشتر تحت فشار قرار می‌دهیم تا دارایی‌های ارزی خود را متنوع کنند.»

این وبگاه نوشت، نمونه بارز دور شدن از دلار روابط ایران و روسیه است به طوری که «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران گفته است که معاملات ایران و روسیه بدون دلار انجام می‌شود. تجارت بین روسیه و هند نیز همینطور است. 

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار