نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید به پیشنهاد آتش‌بس بایدن متعهد است، اما حق بازگشت به میدان جنگ را نیز می‌خواهد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری جدید خود گفت که همچنان به پیشنهاد بایدن برای پایان دادن به جنگ متعهد است، اما «شروطی» برای نهایی کردن توافق دارد.

به گزارش الجزیره، نتانیاهو گفت که نظامیان رژیم صهیونیستی باید تا زمانی که «همه اهداف برآورده شوند» حق بازگشت به میدان جنگ را داشته باشند و کنترل این رژیم بر مرز غزه و مصر نیز ادامه داشته باشد. او در اظهارات تحریک‌آمیز دیگری گفت که جنگ «تنها پس از دستیابی به اهدافمان پایان می‌یابد».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین به حمله وحشیانه و خونین امروز اشغالگران به منطقه «المواصی» در غرب خان یونس اشاره کرد. در حالی که رسانه‌های عبری مدعی شده‌اند «محمد ضیف» فرمانده شاخه نظامی حماس در این حمله به شهادت رسیده است، نتانیاهو گفت که از این رخداد «مطمئن نیست». او همچنین گفت که پس از دریافت اطلاعات در خصوص خسارات جانبی این حمله آن را تایید کرده است. 

این در حالی است که حمله امروز اشغالگران به المواصی یکی از وحشیانه‌ترین قتل‌عام‌های این رژیم در نوار غزه بوده و تا کنون ۹۰ فلسطینی در پی آن به شهادت رسیده‌اند. حماس شهادت فرمانده شاخه نظامی خود را رد کرده است و می‌گوید هدف قرار دادن مردم بی‌گناه را «به شدت» محکوم می‌کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که نیمی از شهدای این حمله که همزمان با بمب و موشک انجام شده، زنان و کودکان بوده‌اند. 

اظهارات جدید نتانیاهو و شروط آن در خصوص آتش‌بس غزه به منزله کارشکنی او در فرآیند مذاکرات است. شب گذشته نیز یک مقام صهیونیست حاضر در مذاکرات که نام او فاش نشده اعلام کرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی با شروط جدید خود دستیابی به توافق را هفته‌ها به تاخیر می‌اندازد. خانواده اسرای صهیونیست شروط جدید نتانیاهو و سنگ‌اندازی‌های او در مسیر مذاکرات را محکوم کرده‌اند. 

احمد عبدالهادی، رئیس دفتر سیاسی حماس در لبنان می‌گوید این جنبش در مذاکرات آتش‌بس خواستار ضمانت کتبی شده است که نشان دهد رژیم صهیونیستی پس از تبادل اسرا، جنگ را از سر نمی‌گیرد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار