بنا بر اعلام معاون خدمات شهری شهرداری تهران حداقل یک آرامستان از بین مکان‌های پیشنهاد شده از سوی شهرداری تهران تا پایان سال آماده خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در حاشیه آیین افتتاح فاز دوم تصفیه‌خانه خلیج فارس در قالب یکصدوسی‌و‌سومین پویش امید و افتخار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال قبل فاز نخست این تصفیه‌خانه با ظرفیت دو هزار متر مکعب به بهره‌برداری رسید و همزمان کلنگ‌زنی فاز دوم آن با حضور شهردار تهران به زمین زده شد.

وی با اشاره به فاز دوم تصفیه‌خانه خلیج فارس با ظرفیت ۵ هزار متر مکعب خاطر نشان کرد: با همراهی شهرداری منطقه ۱۹ امروز فاز دوم آن با ظرفیت اشاره شده و حداکثر تا هفت هزار متر مکعب به بهره‌برداری خواهد رسید و انشاءالله از این پساب برای آبیاری فضای سبز بهره خواهیم برد.

نظری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ پروژه در مناطق مختلف در حوزه تصفیه‌خانه‌ها در حال انجام است گفت: برنامه ریزی که صورت گرفته باید تا سال ۱۴۱۰، ۱۴۰ میلیون متر مکعب آب جهت آبیاری فضای سبز تامین شود که با اجرای این پروژه‌ها به ۴۰ تا ۵۰ میلیون متر مکعب خواهیم رسید و در واقع ۵۰ درصد از آب فضای سبز از محل پساب تصفیه‌خانه‌ها تامین خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت پارک‌های جنگلی پایتخت گفت: ما در بخش کمربند سبز شهر تهران مشکلی نداریم و در ارتباط با پارک جنگلی سرخه حصار و چیتگر مشکلاتی را جهت تامین آب فضای سبز داشته‌ایم که اخیرا جلسه‌ای را با وزارت نیرو جهت تامین آب برای آبیاری درختان چیتگر برگزار کرده‌ایم و ان‌شاءالله برای سرخه‌حصار نیز بتوانیم این شرایط را داشته باشیم.

وی در ادامه درخصوص آخرین وضعیت احداث آرامستان‌های جدید در پایتخت افزود: در این ارتباط بنا بر اعلام شهرداری تهران چند نقطه پیشنهاد شده که با جدیت روند تملک زمین‌ها در حال انجام است و به محض تملک زمین یا زمین‌ها فرایند احداث آرامستان انجام خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر در کدام نقطه از تهران به صورت جدی برای تملک زمین برای احداث آرامستان پیگیری می‌شود گفت: در شرق تهران به صورت جدی‌تر این موضوع پیگیری و به محض تملک زمین انشاءالله امسال شاهد یکی از آرامستان‌ها خواهیم بود.

چندی پیش مهدی پیرهادی؛ رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تهران درباره مکان احداث آرامستان‌های جدید در پایتخت گفته بود که زمین "گود آبعلی" در مجاورت منطقه ۴ به مساحت ۳۵۰ هکتار همچنین "زمینی در ابتدای جاده ساوه" به مساحت ۲۰۰ هکتار، زمینی در محدوده ورد‌آورد با مساحتی ۳۰۰ هکتار در منطقه ۲۲، زمینی در خاوران سه راه سیمان در منطقه ۱۵ با مساحت ۲۰۰ هکتار و همچنین زمینی در بی‌بی مریم با ۳۰۰ هکتار از جمله مکان‌هایی هستند که به عنوان پیشنهاد برای احداث آرامستان‌های جدید مدنظر قرار دارند.

وی در ارتباط با مکان‌های پیشنهادی از سوی شهرداری تهران برای احداث آرامستان‌های جدید در پایتخت گفته بود زمین "گود آبعلی" در مجاورت منطقه ۴ به مساحت ۳۵۰ هکتار همچنین "زمینی در ابتدای جاده ساوه" به مساحت ۲۰۰ هکتار، زمینی در محدوده ورد‌آورد با مساحتی ۳۰۰ هکتار در منطقه ۲۲، زمینی در خاوران سه‌راه سیمان در منطقه ۱۵ با مساحت ۲۰۰ هکتار و همچنین زمینی در بی‌بی مریم با ۳۰۰ هکتار از جمله مکان‌هایی هستند که به عنوان پیشنهاد برای احداث آرامستان‌های جدید مدنظر قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار