جانشین پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح ویژه برخورد با پوشش پلاک در تهران خبر داد.

سرهنگ جهانشاه بهرام آبادی در برنامه زنده شهر امن اظهار کرد: در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۴۳ هزار دستگاه موتورسیکلت و خودرو را که تخلف پوشش پلاک انجام داده بودند اعمال قانون کرده و در همان محل رفع اثر داشته‌ایم. 

او گفت: پلاک در واقع یکی از ارکان شناسایی وسایل نقلیه و موتورسیکلت است و از اهمیت بالایی برخوردار است و حتما در خودرو‌ها می‌بایست پلاک جلو و عقب و در موتورسیکلت‌ها پلاک در قسمت عقب به وضوح قابل رویت باشد. پوشاندن، ناخوانا بودن و دستکاری پلاک در وسایل نقلیه ممنوع است و به هیچ وجه این تخلف و اقدام توجیهی ندارد و در واقع افراد متخلف حتما با هدفی خاص اینکار را انجام می‌دهند و سوء نیتی در کار است. 

سرهنگ بهرام آبادی بیان کرد: از امروز طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش پلاک در شهر تهران به صورت خاص توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ به مرحله اجرا در خواهد آمد و با آن دسته از رانندگانی که به هر صورت چه با پوشاندن پلاک توسط طلق، چه با استفاده از ماسک و استفاده از زنجیر، پلاک خودرو و موتورسیکلت خود را می‌پوشانند، ضمن اعمال قانون، برخورد قانونی لازم نیز صورت خواهد پذیرفت و در محل راننده را مکلف به رفع اثر پوشش پلاک می‌کنند. 

او گفت: می‌بایست خود رانندگان به این مهم توجه داشته باشند که نباید این تخلف را انجام دهند و نباید نیازی باشد که با برخورد پلیس مواجه شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار