شهردار منطقه ۱۹ تهران گفت: با بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه‌خانه خلیج فارس می‌توانیم شاهد کاهش برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی در منطقه ۱۹ باشیم.

 آئین بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه خلیج فارس منطقه ۱۹ صبح امروز شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ در قالب یکصد و سی و سومین پویش امید و افتخار با حضور حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران، حسین اخگرپور شهردار منطقه ۱۹ و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

حسین اخگرپور شهردار منطقه ۱۹ تهران در ابتدا پیرامون افتتاح فاز دوم این پروژه با بیان تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: تصفیه خانه خلیج فارس در دو فاز یک و دو در منطقه ۱۹ به اجرا رسیده است. فاز اول این پروژه با ظرفیت دو هزار مترمکعب سال گذشته اجرا و به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه فاز اول پروژه همزمان با آغاز کلنگ زنی میدان مرکزی میوه و تره بار انجام شده بود، اما سه دهه بلاتکلیف مانده بود، گفت: بعد از ۳ دهه با همت مدیریت شهری فعلی فاز اول این تصفیه خانه افتتاح شد و همزمان با این بهره برداری، فاز دوم پروژه کلنگ زنی شد و امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم که ظرفیت ۷ هزار متر مکعبی دارد.

اخگرپور ادامه داد: معضلات زیست محیطی پایتخت یکی از دلایلی است که باعث شد این تصفیه خانه احداث بشود و از نقاط مثبتی که می‌توان به آن اشاره کرد، بازچرخانی آب است که برای آبیاری فضای سبز و استفاده از آن در فضای سبز پایین دست منطقه استفاده خواهد شد. تا به امروز عمده استفاده آب برای آبیاری این فضا از چاه‌های عمیق و نیمه عمیق بود که با بهره برداری این تصفیه خانه می‌توانیم شاهد کاهش برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی در منطقه ۱۹ به کمترین میزان ممکن باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار