مرد میانسالی که پسر خود را باکلت‌کمری به قتل رسانده بود، توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شد و به ارتکاب جنایتی هولناک اعتراف کرد.

اواخر اردیبهشت ماه امسال، مرگ مشکوک مرد جوانی با سلاح گرم در ساختمان 2 طبقه‌ای در یکی در محله‌های جنوب تهران به مرکز فوریت‌های پلیسی 110، گزارش داده شد.

طولی نکشید که ماجرای این مرگ مشکوک در بیسیم کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ پیچید و خیلی زود تیم بررسی صحنه جرم راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

ماشین‌های کلانتری محل، اداره دهم پلیس آگاهی، مأموران تیم تشخیص هویت، آمبولانس پزشکی قانونی و خودروی بازپرس ویژه قتل در محل حضور داشتند، جمعیت زیادی نیز اطراف حلقه زردرنگ امنیتی جمع شده و با نگرانی به‌دنبال اخبار تازه‌ای از این جنایت هولناک بودند.

تیم جنایی در پاگرد طبقه دوم ساختمان با جسد مرد حدوداً 30 ساله‌ای به نام رامین مواجه شدند که از ناحیه سر هدف شلیک گلوله قرار گرفته و به کام مرگ فرو رفته بود و در تجسس‌های اولیه یک کلت‌کمری، 2 عدد پوکه و 6 عدد فشنگ جنگی کشف شد. بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد این خانه متعلق به یک خانواده بوده و پدر متوفی مدعی شد که پسرش با کلت‌کمری خودکشی کرده است.

پدر رامین در جریان تحقیقات ابتدایی با اظهارات ضد و نقیضی به تیم جنایی گفت: پسرم در طبقه بالا زندگی می‌کرد. ساعتی پیش به‌خاطر اختلافات خانوادگی با پسرم مشاجره کردم اما ناگهان او به طبقه بالا رفت و با کلت‌کمری که از قبل خریده بود به زندگی خود پایان داد.

با توجه به تناقض‌گویی‌های پدر رامین، شکل قرارگیری اسلحه در کنار جسد و اختلافات شدید خانوادگی فرضیه، وقوع جنایت برای کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قوت گرفت و پرونده وارد فاز جنایی شد.

در نخستین گام، پدر متوفی به مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی اعزام و آثار گاز باروت روی دستان و لباس او مثبت اعلام شد که همین سرنخ مهم کافی بود تا وی به عنوان تنها متهم پرونده بازداشت شود.

در گام بعدی، مادر و خواهر متوفی نیز به صورت جداگانه هدف بازجویی‌ قرار گرفتند که در این شاخه از تحقیقات مشخص شد، پسر جوان در جریان مشاجره‌ای که در طبقه اول رخ داده ابتدا با کلت‌کمری خانواده را تهدید کرده و پس از اینکه سلاح را روی میز گذاشته به طبقه بالا رفته است اما این در حالی بود که پدر خانواده همان سلاح را برداشته و سپس به طبقه دوم رفته است.

پدر رامین که همچنان در جریان بازجویی‌ها منکر ارتکاب قتل بود، پس از مواجه با شواهد و مدارک موجود به ارتکاب جنایتی هولناک اعتراف کرد و ماجرا را اینطور توضیح داد: پسرم فردی قما‌رباز و معتاد بود. او مدام اعضای خانواده را اذیت می‌کرد تا اینکه شب حادثه برای چندمین‌بار با همسرم درگیر شد و یک قبضه اسلحه کمری که از قبل تهیه کرده بود را برداشت و اقدام به تهدید کرد.

متهم گفت: رامین سپس اسلحه را میز گذاشت و به طبقه بالا رفت. من هم که خیلی از این حرکت ناراحت شدم کلت‌کمری را برداشتم و دنبال او رفتم. در ابتدا می‌خواستم پسرم را بترسانم، یک تیر هوایی شلیک کردم که به سقف اصابت کرد، سپس با هم درگیر شدیم. او قصد گرفتن اسلحه را داشت که ناگهان یک تیر شلیک و به سرش اصابت کرد پس از آن اعضای خانواده را راضی کردم تا به تیم جنایی بگویند رامین خودکشی کرده است.

 با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.