رئیس محیط زیست گفت: ایران آماده است تا عملیات میدانی گسترده‌ای را برای مقابله با بیماری‌ها و پدیده‌های زیست‌محیطی آغاز کند.

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در بزرگداشت روز بین‌المللی مبارزه با طوفان‌های شن و غبار اظهار کرد: افزایش بیماری‌ها نشان می‌دهد که امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که باید پیمانی جدی برای اجرای عملیات میدانی ببندیم. خوشبختانه، تجربیات کشورها در این زمینه فوق‌العاده است و جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای پیشتاز در این زمینه است و با توجه به پهنه وسیعی که تحت تصویر سنجش قرار گرفته، امروز می‌تواند پرچمدار این میدان باشد.

سلاجقه افزود: از همین جا دست دوستی به سوی کشورهای همسایه به‌ویژه عراق دراز می‌کنیم و باید نسبت به عملیات میدانی برای مقابله با این پدیده که زندگی ما و شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اقدام کنیم.

او گفت: امیدوارم که این اقدام از فردا آغاز شود. رایزنی‌های متعددی انجام شده و تبادلات کارشناسی با کشورهای همسایه صورت گرفته است. اما به هر دلیل، با توجه به تغییر دولت در کشور خودمان، هنوز نتیجه ملموسی ندیده‌ایم. برای رئیس‌جمهور منتخب مردم شریف جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت می‌کنم و از خداوند می‌خواهم که مشکلات کشور را حل کند و مسیر دیپلماسی را ادامه دهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: از همه همکاران و مهمانان، به‌ویژه روسای بخش‌های مختلف بین‌المللی که امروز در خدمتشان هستیم، می‌خواهم که واقعاً این پیمان را آغاز کنند تا بتوانیم ان‌شاءالله مشکلاتی که همه صنایع، اقتصاد، تجارت و مسائل دیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، حل کنیم. امیدوارم که این برنامه با همکاری سازمان ملل متحد به اجرا درآید و مسائل اجرایی این پیمان آغاز شود.

خبرنگار: عطیه رضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار