وزیر خارجه عراق در دیدار با معاون وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن مساله اموال بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران در عراق را بررسی کرد.

 وزیر خارجه عراق در دیدار با معاون وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن ضمن بررسی مساله اموال بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران در عراق، بر لزوم ایجاد راه حل سریع و عادلانه برای آن تاکید کرد.

به نقل از رسانه‌های عراقی، فواد حسین وزیر خارجه عراق در واشنگتن با جون باس، معاون امور اداری و سیاسی وزارت خارجه آمریکا دیدار و درباره شماری از مسائل دو جانبه و منطقه‌ای مهم رایزنی کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، در این دیدار، فواد حسین وزیر خارجه عراق بر اهمیت تقویت روابط آمریکا و عراق در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

فواد حسین به تمایل مشترک برای گسترش همکاری سیاسی و اقتصادی میان دو کشور اشاره کرد و به بررسی شماری از مسائل اساسی از جمله اموال ایران در عراق پرداخت.

وزیر خارجه عراق ضمن بررسی مساله اموال بلوکه شده ایران در عراق، بر لزوم ایجاد راه حل سریع و عادلانه در راستای خدمت به منافع طرفین و تقویت ثبات مالی در منطقه تاکید کرد.

وی در این دیدار همچنین نسبت به وضعیت غزه و اوضاع وخامت بار در آن و گسترش درگیری به جنوب لبنان ابراز نگرانی کرد. فواد حسین بر اهمیت تشدید تلاش‌های بین المللی برای توقف تشدید تنش و تحقق صلح در منطقه تاکید کرد.

پیشتر، میزان بدهی دولت عراق به ایران بابت واردات برق و گاز حدود ۱۰ میلیارد دلار عنوان شده بود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار