همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم همزمان با کشور‌های مختلف و ایران اسلامی در اردبیل نیز برگزار شد.

در این همایش که صبح جمعه و در سالن رضازاده و امامزاده سیدصدرالدین اردبیل برگزار شد، مادران زینبی آمده بودند تا فرزندان خود را در یک عهد و پیمان معنوی و ارزشی تقدیم راه حسین و مهدوی کنند و او را سرباز امام عصر (عج) بنامند.

در این مراسم که حال و هوایی معنوی همراه با نوحه و عزا و مرثیه حاکم بود مدیر کانون خدمت رضوی استان اردبیل اظهار کرد: مسیر تربیتی حسینی با مسیری که امروز دشمنان تبلیغ می‌کنند تفاوت بسیار فاحشی دارد چرا که تربیت یافتگان مکتب حسینی دارای حریت، آزادگی و جوانمردی هستند.

علی حسن زاده خاطرنشان کرد: در بسیاری از استان‌ها مهد کودک پیش دبستانی و مراکز تعلیم و تربیت متعددی را محوریت شیرخوارگان اصغری راه اندازی شده که ما نیز در استان اردبیل مصمم هستیم چنین مجموعه‌هایی را راه اندازی کنیم.

او گفت: با شکل گیری چنین مراکزی اعم از مهد کودک، پیش دبستانی، مدرسه و حتی فضا‌های علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی می‌توان همین کودکان امروز را که در آغوش مادران جای گرفته اند برای آینده تربیتی شایسته کرد تا سرباز امام عصر باشند.

 مدیر کانون خدمت رضوی استان اردبیل افزود: دشمنان این مرز و بوم و مکتب تشیع کمر همت بسته اند تا آموزه‌های دینی و حسینی را از کتب درسی و آموزشی حذف کنند، اما غافل از اینکه این آموزه‌ها همراه با خون و گوشت و پوست کوکان عجین شده است.

حسن زاده گفت: تمام تلاش مجموعه تربیتی و آموزشی نظام اسلامی باید بر محوریت تعالی و تربیت برگرفته از آموزه‌های حسینی و عاشورایی باشد چرا که اگر غفلت کنیم در آینده آسیب‌ها و تهدید‌های آن گریبانگیر همه خواهد شد.

 او بیان کرد: تبلیغات کور و کذایی در فضای مجازی شرایط متفاوتی را رقم زده که اگر اسیر و گرفتار برنامه‌های تبلیغی و تربیتی دشمنان شویم از مسیر اصلی غافل شده و راه را به بیراهه می‌رویم نظیر این همایش در شهر‌های مختلف اردبیل نیز برگزار و شرکت کنندگان در کنار عزاداری در رثای باب الحوایج حضرت علی اصغر (ع) و مظلومیت شیرخواره دشت نینوا اشک ماتم ریختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.