وزیر کشور گفت: با توافق صورت‌گرفته با دولت عراق، در ایام اربعین تمام اتباع خارجی به صورت متمرکز از مرز چذابه عبور خواهند کرد.

وزیر کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در مرزهای کشور برای برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت: تردد از مرز چذابه در ۲ سال گذشته به خوبی شکل گرفته است و این روند امسال نیز به شکل مطلوبی تداوم دارد.

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از دیدار از مرز خسروی و مهران، هم‌اکنون در مرز چذابه هستیم و برنامه مشترکی با وزیر کشور عراق داشتیم تا به منظور بررسی موضوعات مختلف از مرزها بازدید کنیم تا با هماهنگی های مشترک به رفع چالش ها و نواقص احتمالی اقدام شود.

وی افزود: بازدید امروز از مرز چذابه بدین منظور انجام‌می‌شود که اگر اقدام بیشتری برای بهبود زیرساخت نیاز است؛ با حضور استاندار خوزستان تصمیم‌گیری لازم اتخاذ شود.

وزیر کشور بیان کرد: همچنین هر اقدامی که در مرز عراق لازم است صورت گیرد با همتایان عراقی مطرح می‌کنیم تا تردد زائران به شکل بهتری تسهیل شود.

وی بیشترین تردد از مرزهای کشور را متعلق به مرز مهران و پس از آن شلمچه دانست و گفت: خوزستانی‌ها طی سال‌های مختلف میزبانان خوبی برای زائران بوده‌اند و امسال نیز با وجود گرمای هوا از زائران میزبانی خوبی خواهند داشت.

وحیدی در پایان عنوان کرد: اتباع خارجی به صورت متمرکز از مرز چذابه عبور می‌کنند از این رو، حجم قابل توجهی از تردد مربوط به اتباع را در این مرز شاهد خواهیم بود.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار