در نشست هماهنگی استقبال از زائران افغانستانی در تایباد، ارائه خدمات مورد نیاز در این مرز زمینی بررسی شد.

فرماندار تایباد در نخستین نشست هماهنگی استقبال از زائران افغانستانی گفت: تلاش شده تا با استفاده از تجربیات سالهای گذشته در حوزه های مختلف، بهترین خدمات به زائران ورودی به جمهوری اسلامی ایران داده شود که این اقدامات تا روزهای پایانی ورود مسافران در دوغارون ادامه خواهد داشت.

مهدی شیردل افزود: همه خدمات مورد نیاز در بخش های مختلف در این مرز زمینی از سوی دستگاه های متولی شهرستان برنامه ریزی شده است و با یک هم افزایی بستر و زیرساخت های لازم برای رفع مشکلات زائران در سالهای گذشته در این منطقه فراهم شده است.

وی ادامه داد: دستگاههای مستقر در معبر زمینی دوغارون نیز در کنار سایر مسئولان تلاش خواهند کرد با استفاده از توان نیروهای مردمی و بر اساس تدابیر اندیشیده شده در خصوص افزایش زائران اربعین حسینی (ع) در سال جاری، خدمات مناسبی را به زائران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ارائه دهند و امکانات لازم برای عبور آسان و بدون دغدغه زائران کربلا را مهیا کنند.

فرماندار تایباد گفت: اتباع افغانستان برای شرکت در مراسم عزاداری پایان ماه های محرم و صفر در عراق، سفر خود از مرز دوغارون را به صورت رسمی از سال ۱۳۹۶ به این کشور آغاز کردند، که با شیوع کرونا، این سفرهای زیارتی در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ متوقف شد اما پس از فروکش کردن کرونا تاکنون افزون بر ۱۵۰ هزار نفر از مشتاقان افغانستانی زیارت مقابر اهل بیت (ع) به کشور عراق مشرف شده اند.

شیردل بیان کرد: مرز دوغارون اولین چشم انداز به ایران برای اتباع کشور افغانستان است که فراهم شدن امکانات لازم در این معبر نیاز به نگاه ویژه مسئولان استانی و کشوری دارد.

مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری تایباد و ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.