زائران اربعین افغانستانی از دوغارون تا چذابه توسط اتوبوس‌های افغانستانی صورت می‌گیرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: مقرر شده است حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از کشور افغانستان کار جا به جایی زائران این کشور را بین ۲ مرز دوغارون تا چذابه انجام دهند و پذیرش و انتقال زائران افغانستانی صرفا از طریق ناوگان اتوبوسی این کشور که به صورت موقت در مدت اربعین وارد کشور می‌شوند انجام می‌گیرد.

جعفر شهامت افزود: به منظور تسهیل تردد ناوگان و ارائه خدمات شایسه به زائران غیر مقیم افغانستانی، براساس مجوز ستاد مرکزی اربعین، ناوگان افغانستانی از برخی هزینه‌های تردد در قلمرو جمهوری اسلامی ایران از جمله عوارض متقابل و مابه التفاوت سوخت معاف شده اند.

وی بیان کرد: همچنین ناوگان یاد شده در ورود به کشور برای دریافت سوخت در طول مسیر کارت هوشمند سوخت ویژه ناوگان خارجی دریافت می‌کنند.

اتباع افغانستان برای شرکت در مراسم عزاداری پایان ماه‌های محرم و صفر در عراق، سفر خود از مرز دوغارون را به صورت رسمی از سال ۱۳۹۶ به این کشور آغاز کردند که با شیوع کرونا، این سفر‌های زیارتی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ متوقف شد، امسال، اما زمینه حضور حدود ۴۰ هزار نفر از شیعیان افغانستان برای شرکت در پیاده روی اربعین فراهم شده است.

مرز دوغارون در ۱۸ کیلومتری تایباد و در جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.