رئیس پلیس فتا کرمان در خصوص کلاهبرداری‌های حوزه انتشار لینک‌های جعلی و دانلود رایگان نوا‌رهای محرم و همچنین فروش اینترنتی اقلام عزاداری این ایام هشدار داد.

سرهنگ عمار قهاری گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام محرم، افراد سودجو با سوء استفاده از عواطف و احساسات مذهبی مردم و با پیام‌هایی حاوی لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی یا به صورت پیامک تلاش می‌کنند، بخش یا تمام سرمایه مردم را با وعده‌های دروغین کمک به تکایا و مواکب و یا تهیه و توزیع غذا و بسته‌های معیشتی برای نیازمندان برداشت کنند. 

وی بیان کرد: در مواردی نیز در پوشش ارائه برنامه دانلود رایگان نوا‌های محرمی و موسیقی‌های مذهبی و مداحی یا فروش اینترنتی اقلام عزاداری، لینک‌های جعلی را برای شهروندان ارسال و با ایجاد صفحات و درگاه جعلی بانکی (فیشینگ) به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان با تاکید بر واریز وجوه نذورات به شماره حساب هیئت‌های مذهبی و مؤسسات خیریه معتبر و شناخته شده از همگان خواست هرگونه ادعیه یا نوا‌های مذهبی را نیز از سایت‌های معتبر دریافت و ضمن باز نکردن لینک‌های دارای منابع ناشناس، اقلام و ملزومات عزاداری را به صورت حضوری خریداری کنند.

برچسب ها: محرم ۱۴۰۳ ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار