مدیرکل غله کرمان گفت: نانوایی‌ها تا زمانی که قیمت جدید نان مصوب و از سوی فرمانداران اعلام شود، حق افزایش قیمت نان را ندارند.

داریوش ماهری امروز در کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان گفت: کرمان اولین استانی بود که خرید گندم را طی امسال شروع کرد و ۱۷۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم در جنوب و ۶۹ هزار تن گندم در شمال استان خریداری شده و هنوز هم خرید باز است. 

وی بیان کرد: ۴ هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان گندم در استان خریداری شده است که توانسته‌ایم تاکنون ۴هزار و ۳۶ هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت کنیم و طی سال گذشته در خرید گندم در استان کرمان رکورد زدیم و امسال هم خرید گندم ما نزدیک به همان رکورد هست. 

مدیرکل غله استان کرمان ابراز داشت: از سال ۱۴۰۰ افزایش قیمت نان را نداشته‌ایم و دولت هم بخشی از هزینه‌های نانوایان را با یارانه، پوشش می‌داد، اما باز هم درخواست‌های نانوایان برای تامین هزینه‌ها بالاتر از این رقم‌ها بود و این امر بر روی کیفیت نان تاثیر می‌گذارد. 

ماهری اظهار داشت: نان از یک نوع آرد تولید می‌شود، اما کیفیت نان در در سوپرمارکت با بهترین کیفیت عرضه می‌شود، اما کیفیت نان در نانوایی پایین می‌آید به‌علت هزینه‌هایی که به نانوایان تحمیل می‌شود. 

وی تصریح کرد: وزارت کشور مجوز افزایش قیمت نان تا سقف ۲۵ درصد را در سراسر کشور در نظر گرفته است و استان‌ها این افزایش قیمت را در دستور کار قرار دادند. 

ماهری افزود: در کرمان هم جلسه‌ای برای افزایش نان داشتیم و رایزنی کردیم تا بین ۲۲ تا ۲۵ درصد نان‌های استان کرمان هم افزایش قیمت پیدا کنند و امیدواریم، گوشه‌ای از خدمات نانوایان را جبران کنیم و بیش از این در دست ما نیست و وزارت کشور قیمت بیش از این را نداده است.

وی عنوان کرد: نانوایی‌ها حق افزایش قیمت نان را ندارد تا زمانی که قیمت نان مصوب شود و مجوز‌های لازم را بگیرد و از سوی فرمانداران اعلام شود. 

ماهری بیان داشت: نانوایان باید نرخنامه همراه با تلفن رسیدگی به شکایات و درج قیمت و وزن را در معرض دید مشتریان قرار دهند تا مشکل خاصی پیش نیاید.

 وی همچنین درباره شرایط نگهداری گندم در استان کرمان تصریح کرد: نگهداری گندم در سیلو‌های مکانیزه استان به‌نحوی است که هیچ موجود زنده‌ای امکان تنفس ندارد و سلامت گندم‌ها مطلوب است و این اطمینان را به‌مردم می‌دهیم که سیلو‌های مکانیزه تحت نظارت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
تا اول سال ۱۴۰۴
آخرین اخبار