قویدل با اشاره به اجرای طرح پایش هوشمند الکترونیکی مجرمان سابقه دار در کرمان، گفت: ۵۵ فقره پابند الکترونیکی برای مجرمین سرقت نصب شده است.

سید مهدی قویدل گفت: با هدف ارتقای امنیت عمومی،  آسایش روانی جامعه و اعمال اقدامات پیشگیرانه نسبت به بزه سرقت و خسارت‌های مادی و معنوی ناشی از آن، بانک اطلاعاتی سارقین استان کرمان جمع آوری شد.

 وی ادامه داد: بر این اساس مشخصات تعداد ۸۷۳ نفر (سارقین حرفه‌ای دارای ۲ سابقه و بیشتر)، ۴۴۳ نفر (محکوم علیه یا جلب شده)، تعداد ۲۳۳ نفر محکوم علیه متواری سرقت یا زندانی غایب از مرخصی تکمیل و بروزرسانی شد.

 معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان بیان داشت: همچنین تعداد ۳۳۵ نفر از زندانیان از تسهیلات پابند الکترونیک و ... استفاده کرده اند و بررسی آماری سرقت در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که آمار مذکور ۴ درصد کاهش داشته است.

 وی بیان داشت: این معاونت در نظر دارد با اجرای طرح‌های پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی، ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی، پیشگیری از سرقت سیم برق و ساماندهی معتادان متجاهر، اقدامات موثری را برای کاهش بزه سرقت انجام دهد.

قویدل گفت: با هدف نظارت الکترونیکی محکومان سابقه دار در بزه سرقت، طرح پایش هوشمند الکترونیکی مجرمان سابقه دار در کرمان و برخی شهرستان‌ها اجرایی شده است.

وی در ادامه افزود: بر این اساس در کل استان، تعداد ۵۵ فقره پابند الکترونیکی برای مجرمین سرقت نصب شده است که از این تعداد بردسیر ۱ فقره، بم ۲ فقره، جیرفت ۲ فقره، رابر ۵ فقره و رفسنجان، ارزوئیه و زرند هر کدام ۱ فقره و در شهرستان راور نیز برای تعداد ۹ نفر از سارقین و واجدین شرایط پابند الکترونیکی نصب شده است. 

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: پس از نصب این پابند‌ها افراد به مدت ۳ سال مورد کنترل و مراقبت قرار می‌گیرند و این مدت می‌تواند تا ۵ سال افزایش پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار