رئیس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: از ابتدای سال تاکنون۲ میلیون و۷۰۰ قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های گوشتی شهرستان کرمان انجام شده است.

محمود زین الدینی با اشاره به اینکه نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از زمان جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی شروع می‌شود و تا زمان کشتار در کشتارگاه صنعتی طیور و عرضه در بازار‌های مصرف ادامه دارد تصریح کرد: در این نظارت‌ها بر اساس شیوه نامه و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور، عواملی که باعث بروز مخاطرات بهداشتی می‌شوند، مورد شناسایی و بررسی قرار می‌گیرند و برای کنترل عوامل تهدید کننده بهداشت عمومی و امنیت غذایی، اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت بهداشت و مراقبت بیماری‌های طیور در امر پیشگیری و کنترل بیماری ها، به مرغداران عزیز توصیه می‌شود ضمن اجرای کامل ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای در امر جوجه ریزی، از هرگونه جوجه ریزی غیرمجاز پرهیز شود.

زین الدینی با تاکید بر اینکه مرغداران برای جوجه ریزی در واحد‌های خود باید گواهی بهداشتی لازم را دریافت کنند و نکاتی از قبیل فاصله بین جوجه ریزی و ضدعفونی سالن‌های پرورش، عقیم سازی کود را زیر نظر مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی رعایت کنند افزود: نظارت کامل بر جوجه‌ریزی واحد‌های مرغداری بصورت مستمر انجام می‌شود و در صورت دریافت گزارش بیماری بلافاصله نسبت به نمونه برداری و ارسال به آزمایشگاه برای کنترل بیماری اقدام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: رعایت دقیق توصیه‌های دامپزشکی توسط مرغداران موجب جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های ویروسی و باکتریایی با درصد واگیری و مرگ و میر بالا در سطح مرغداری‌ها می‌شودو زمینه ارتقای سطح تولید و تهیه گوشت مرغ سالم و بهداشتی را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند.

زین الدینی افزود: در راستای تأمین امنیت و سلامت گوشت مرغ تولیدی، مراقبت‌های بهداشتی هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی دامپزشکی در زمینه رعایت شرایط امنیت زیستی، واکسیناسیون، نمونه برداری و بازدید‌های دوره‌ای در واحد‌های مرغ گوشتی انجام می‌شود.

برچسب ها: دامپزشکی ، جوجه ریزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار