با توجه به تداوم افزایش دما طی ماه جاری و لزوم تامین شرایط مناسب برای دام‌ها، اداره دامپزشکی زرند به دامداران توصیه‌هایی ارائه کرد.

حسن لطفعلی پور، رئیس شبکه دامپزشکی زرند گفت: با توجه به تداوم گرمای هوا در مرداد ماه، لازم است دامداران با رعایت مورادی و با کاهش استرس گرمایی از صدمات وارده به دام‌ها جلوگیری کنند.

وی در این رابطه افزود: افزایش دفعات خوراک دهی در مقادیر کم و در اوقات خنک‌تر روز و استفاده از خوراک تازه و با کیفیت می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از بروز استرس دمایی در بین دام‌ها داشته باشد.

لطفعلی پور به تامین آب کافی اشاره کرد و جلوگیری از قرار گرفتن مخزن آب و سیستم آبرسانی در معرض گرما و نور خورشید را نیز از جمله دیگر موارد مهم برای تامین سلامت دام‌ها در روز‌های گرم پیش رو دانست.

وی ایجاد دوش آب و استفاده از مه پاش در دامداری و تهویه مناسب را نیز جزو موارد مورد اشاره و مهم در این زمینه دانست.

رئیس شبکه دامپزشکی زرند به کم کردن پروتئین جیره و استفاده از مکمل‌های پتاسیم، سدیم و منیزیم برای گاو‌های شیری نیز اشاره کرد و خواستار رعایت این توصیه‌ها برای جلوگیری از خسارت وارده در اثر گرما به سرمایه دامی شد.

وی  انجام به موقع واکسیناسیون دام‌ها را نیز از جمله عواملی دانست که نقش موثری در ایمن سازی آن ها در مقابل عوامل بیماری زا دارد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار