کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: همچنان برای روز‌های آینده تداوم هوای گرم در استان کرمان پیش بینی می‌شود.

فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، صاف تا کمی ابری است، گفت: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی با تاکید بر هشدار هواشناسی از امروز و طی هفته آینده، وزش باد نسبتا شدید با انتقال ریزگرد از استان‌های همجوار، خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان بویژه برای شمال غربی، نیمه جنوبی و نوار شرقی پیش بینی می‌شود.

 وی افزود: همچنین طی این مدت با تقویت فعالیت مونسون در جنوب شرق کشور رخداد رگبار باران و رعد وبرق در مناطق جنوبی، جنوب غربی و مرکزی استان متحمل است و با توجه به نوع بارش‌ها جاری شدن روان آب و وزش، تندباد‌های لحظه‌ای رگبار و رعدو برق بیشتر در مناطق جنوب استان دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان داشت: همچنان برای روز‌های آینده تداوم هوای گرم پیش بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین افزایش دما در سطح استان کرمان پیش بینی می شود و با توجه به کاهش کیفیت هوا و تداوم هوای گرم خطر گرمازدگی وجود دارد، بنابراین قبل از تردد در جاده‌ها از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند و بیماران قلبی، ریوی و کودکان از فعالیت سنگین در فضای باز خودداری کنند.
 
راستی گفت: شهداد طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۴۵ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لا له زار با دمای ۱۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.
 
وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۲۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: صبح امروز شهداد با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد برای شانزدهمین روز متوالی گرم‌ترین صبح را در کشور داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار