شهرداری زرند موزه‌ی نماد‌ها را برای اولین بار در سطح کشور، در زرند راه اندازی خواهد کرد.

علی ضیاالدینی شهردار زرند به همراخ رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند و مشاور فرهنگی شهردار در بازدید میدانی از سطح شهر با توجه به اهمیتِ معرفی داشته‌های تاریخی طبیعی معنوی و فرهنگی در میادین ورودی شهر گفت: مبادی ورودی شهر اولین و شاید ماندگارترین تصویر را در ذهن مسافران و رهگذران از اقلیم، فرهنگ، روحیات اخلاقی و منش‌های مذهبی و ارزشی، تاریخ و طبیعت شهرستان ماندگار خواهد کرد لذا باید فکر کنیم که ما بعنوان متولیان امور شهری، تا چه اندازه می‌خواهیم زیبایی‌های مادی و معنوی را در ذهن آنها حک کنیم. 

شهردار زرند به جاذبه‌های معنوی پرداخت و گفت:زرند شهری است که زیباترین و ناب‌ترین تعاریف از فرهنگ و مذهب و روحیه‌ی سلحشوری زرندی‌ها در دوران دفاع مقدس و خالقانِ حماسه و ایثار و نیز حضور باشکوه مردم در اجتماعات انقلابی بویژه نماز جمعه را باید در کلام زیبای رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه‌ای جستجو کنیم که در سفر تاریخی شان به زرند بیان فرمودند و لذا روی این موضوع که مرتبط با جذابیت‌های معنوی است باید نگاهی عمیق داشته باشیم. 

شهردار زرند سپس به جذابیت‌های تاریخی و طبیعی و نیز صنعتی و معدنی نیز شاره کرد و گفت: تلفیق زیبائی‌های معنوی و زیبائی‌های تاریخی طبیعی، تبدیل به یک آلبوم کوچک ولی تاثیرگزار در ذهن مخاطبان هدف خواهد داشت.

ضیالدینی سپس با تقدیر از تلاش‌های شهرداران قبلی که در هر دوره‌ای برای زیباسازی اقدام به اجرای طرح‌ها و المان‌های مختلف کرده بودند گفت:قطعا به همان دلیلی که بالا عرض کردم تا در مبادی ورودی جلوه‌های مرتبط با زرند را طراحی کنیم لذا خواستم تا هر چه سریعتر نماد "زاغ بور زرندی" که تنها پرنده‌ی بومی و ملی ایرانی در سطح جهان است و زرند نیز از معدود زیستگاه‌های این پرنده‌ی بسیار ارزشمند است ساخته و جایگزین طوطی در میدان ورودی (میدان امام خمینی) شود.

شهردار زرند افزود: خیلی از شهروندان و حتی مسافران بار‌ها از من در این مورد سوال کرده بودند که آیا شهرستان زرند زیست بومِ طوطیان است که در ورودی شهر بعنوان یک نماد از محیط زیست قرار گرفته؟ و قطعا برای همین منظور از همکاران خواستم نسبت به جایگزینی یک پرنده دیگر که اتفاقا یک گونه بسیار نادر در جهان محسوب می‌شود و مخصوص مناطقی از زرند هست اقدام شود.

شهردار زرند تصریح کرد: هنر ما باید این باشد تا از هر موضوعی بعنوان فرصتی برای استفاده در افزایشِ زیبایی‌های بصری در سطح شهر استفاده کنیم و نماد‌هایی را که با هیچ کدام از پارامتر‌های طبیعی و زیست بومِ شهرستان سازگاری ندارد را جمع آوری و در یکی از نقاط شهری که بزودی جانمایی خواهد شد در قالبِ موزه‌ی نماد‌ها حفظ و نگهداری کنیم و ضمن ایجاد یک جاذبه‌ی ارزشمند، بخشی از همت و تلاشِ تمام شهردارانی که در این راستا اقداماتی داشته اند را بستائیم.

شهردار زرند ابراز امیدواری کرد با این اقدام می‌توان نسل جدید و حتی نسل‌های بعدی را با بخشی از خدماتِ شهردارانی که روزگاری در این شهر زحمت کشیده بودند آشنا سازیم.

برچسب ها: مبادی ورودی ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار